Jordi Sunyer va ser divendres passat el primer professional a l’aula convidat a l’assignatura de Periodisme Esportiu, la qual va impartir fins el curs passat. El periodista va fer un paral·lelisme entre la seva decisió de passar el relleu de la docència a la UVic-UCC i el canvi actual que experimenten els propis mitjans de comunicació, motivat en part per les noves formes de consum i generació d’informació.

L’exposició del periodista Jordi Sunyer es va basar en el moment de canvi que viuen els mitjans de comunicació i, en especial, la televisió. El consum de televisió s’ha transformat radicalment en els darrers anys. La televisió lineal ja no té sentit”.

El periodista va assenyalar les diferències a l’hora d’informar-se sobre els esports entre els joves d’avui i les generacions precedents. Mentre que l’audiència que s’informa a través d’aquest canal es troba al voltant dels 50 anys, les persones de menys edat i, sobretot les més joves, ja ho fan bàsicament a través de xarxes socials.“Avui, la televisió lineal només té sentit pels directes. Tota la resta ja es fa a la carta”, va explicar Sunyer.

Una de les conseqüències d’aquest canvi es caracteritza per l’escurçament progressiu de la  durada dels continguts i la priorització de l’impacte en mitjans digitals per sobre del contrast de les informacions. “Ara es consumeix l’esport de manera molt més fragmentada. De fet, cada cop costa més que l’audiència vegi un partit de futbol sencer” va afirmar el periodista.

El repte, doncs, que tenen els periodistes és posicionar-se ràpidament de forma contrastada. “Avui, s’ha donat les eines de comunicació de masses a tothom, però la comunicació és un ofici…els que sabem gestionar la informació som nosaltres [els periodistes], va concloure l’antic docent.