El 82% de titulats tornarien a estudiar a la UVic, de la qual en valoren l’orientació pràctica de la formació, la creativitat o els idiomes entre d’altres

El 82% de l’alumnat de grau de la UVic ha trobat feina sis mesos després d’acabar els seus estudis. Aquesta xifra ascendeix fins al 95% en Administració i Direcció d’Empreses, del 92% en Publicitat i Relacions Públiques. Aquestes són només algunes de les dades que es desprenen del darrer informe de l’Agència de la Qualitat Universitària de Catalunya (AQU), que analitza la inserció laboral dels i les estudiants universitaris que es van titular l’any 2016.

L’informe es fixa en la situació laboral dels i les persones graduades a les universitats catalanes en dos moments concrets: al cap de mig any d’haver finalitzat els estudis i tres anys després d’haver-los acabat. En aquest segon context, passats tres anys, els nivells d’inserció laboral dels i les graduades de la UVic ascendeix fins al 88%. En alguns graus, com Administració i Direcció d’Empreses o Comunicació Audiovisual (94%) els percentatges se situen per sobre de la mitjana catalana. També té una inserció del 92% el grau de Publicitat i Relacions Públiques.

L’enquesta es realitza cada tres anys amb l’objectiu d’oferir a les universitats catalanes dades i referents sobre la qualitat de la inserció de les persones graduades. La darrera edició es va fer el 2020, via telefònica, en una mostra del 50% de la població. En el cas de la UVic, l’anàlisi engloba una vintena de titulacions.

A les persones enquestades se’ls preguntava per factors relacionats amb l’ocupació i la seva qualitat, però també sobre la satisfacció respecte dels estudis realitzats. Aquesta és la setena vegada que es publica l’informe que, juntament amb les dades recollides en anteriors edicions, conformen una de les bases de dades més completes sobre inserció laboral universitària d’Europa.

Tot i que les titulacions amb una major estabilitat laboral són, segons es desprèn de l’estudi, les enginyeries, el grau en Administració i Direcció d’Empreses no es queda enrere: 2.240 euros guanyen, de mitjana, les persones titulades en Administració i Direcció d’Empreses per la UVic; el 84% de les quals tenen contractes fixes i a temps complet.