El passat, 31 de marc a l’aula de cinema, es va celebrar una taula rodona per analitzar quines són les innovacions i les tendències dins del món del periodisme. Aquesta activitat forma part del conjunt d’activitats que s’estan duent a terme amb motiu del 20è aniversari dels estudis de Periodisme. La comunitat universitària ha gaudit d’uns ponents de luxe com; Magda Gregory, periodista, politòloga i cap de redacció de La Mira, Judith Argila, periodista especialitzada en xarxes socials i visualització de la informació, Eguenio Viñas, periodista i actualment cap de redacció de cultura en el grup Ediciones Plaza i finalment, Paula Montañà, periodista especialitzada en recerca de dades. Els quatre ponent, des de diferents vessants periodístiques, han aportat una mirada àmplia sobre l’estat actual del periodisme. Gregory ha emfatitzat que amb el projecte La Mira volen allunyar-se del periodisme d’actualitat i fugir dels grans titulars. El magazín pretén fer un periodisme reposat i atemporal. Argila, en canvi, ens va plantejar el concepte de periodisme 360° i tots els recursos periodístics que podem trobar a les xarxes socials i va explicar l’èxit de l’Instagram 324. Eguenia Viñas, en canvi, va parlar del podcast i de l’era de l’audificació. Periodisme a cau d’orella afirma el ponent. Va posar exemples de podcast que després han passat a la televisió i a les plataformes com per exemple Crims. Finalment, va afegir Viñas, que aquesta nova era audificada està molt sensibilitzada amb les qüestions de gènere amb podcast com “Estirando el Chicle“. La taula rodona va comptar amb un gran nombre d’estudiants que, en finalitzar la presentació dels ponents i la taula rodona, vàrem poder resoldre dubtes i plantejar-ne de nous.