Ahir dijous 9 de gener, els estudiants de segon de batxillerat de l’IES Pere Fontdevila (Gironella) van visitar la Universitat de Vic per saber més sobre el grau de Comunicació Audiovisual

Un grup de 19 alumnes de Gironella van visitar, ahir, la Facultat d’Empresa i Comunicació per a participar en els tallers específics de Comunicació Audiovisual, per a centres de secundària, que s’organitzen durant tot el mes de gener a la UVic-UCC. En primer lloc, la coordinadora del grau Anna Palomo, els va donar la benvinguda a una de les diferents aules de creativitat que té la Universitat i els hi va explicar les principals característiques del grau i de quina manera es diferencia dels CFGS d’audiovisual i imatge. Durant aquesta primera fase, la coordinadora va anar desgranant les característiques d’aquests estudis, va incidir en diversos casos d’èxit d’estudiants que han aconseguit treballar del què havien somiat (cineastes, documentalistes o productors executius) i, finalment, va destacar, en comparació amb d’altres estudis de tipus més tècnic: “Nosaltres no volem crear només bons tècnics, sinó que volem que sigueu capaços de crear continguts. Per això, també el contingut més humanista del grau en comparació a la formació professional”.

Seguidament, els estudiants de l’IES Pere Fontdevila es van dividir en dos grups per posar en pràctica (tot i que només un breu tast del que pot arribar a ser) què és el grau en Comunicació Audiovisual de la UVic-UCC. Simultàniament, es van posar en marxa dos tallers que consistien en una ficció radiofònica i un rodatge al plató de televisió sobre una de les sèries més conegudes de la televisió catalana. Ambdós grups van poder realitzar els dos tallers.

A l’estudi de ràdio Carles Capdevila, el professor Toni Sellas va explicar en què consistia la ficció radiofònica i com s’havia de realitzar. Després d’una breu explicació i introducció d’aquest gènere, els alumnes van poder gaudir d’una teatralització ambientada en un aeroport on un grup d’estudiants, havien de marxar a Rússia per una missió. Entre riures i una bona estona, els alumnes de Gironella van poder veure com es treballa en aquesta instal·lació i, salvant les distàncies, què fan els alumnes de Comunicació Audiovisual quan entren dins dels estudis.

Paral·lelament, a escassos metres al plató de televisió, el director del departament de comunicació, Jan Frigola, explicava el gènere de comèdia. Dins un plató amb equips d’última generació –plató que va deixar als alumnes força sorpresos–, Frigola els hi explicava els rols que es necessiten a la televisió. Per posar en pràctica el coneixement, van recrear una escena de la mítica sèrie d’humor catalana Plats Bruts; concretament del capítol “Tinc un dia normal”. Dos alumnes van fer de López i Güell (actors), mentre que els altres triaven els rols de càmeres, realitzador o realitzadora, regidor o regidora, tècnic de so o mixer. En aquest segon taller, els alumnes també van poder gaudir d’una breu simulació sobre com es treballa al plató de TV i quina infinitat de coses es poden aprendre.

Aquest no serà l’únic taller que la Facultat d’Empresa i Comunicació posarà en pràctica per conèixer i presentar el grau de Comunicació Audiovisual. Al llarg del mes, s’espera la visita de més instituts per seguir ensenyant als alumnes el dinamisme i la bona opció de triar aquests estudis a la UVic-UCC.