Les alumnes Mariona Falomí (Periodisme), Judit Busquet (Publicitat i Relacions Públiques), Georgina Ruiz (ADE), Berta Perissé i Josep Coll (ADE) han rebut el segon i tercer premi, respectivament, pels seus Treballs de Final de Grau en la present edició dels Premis Innova Talent, organitzats per la Universitat de Vic amb el patrocini de la Fundació Caixa d’Enginyers. La iniciativa, impulsada des de fa més de 7 anys, reconeix els millors treballs que impliquin el desenvolupament d’una idea emprenedora a nivell individual o en col·laboració entre diversos alumnes. En total es van realitzar 19 treballs en la modalitat Innova, però només els que van obtenir un mínim de 9 van poder optar al premi.

Premis a ADE, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques

Els projectes Clear Pool: la teva piscina a les millors mans, realitzat per Georgina Ruiz, i Creació: disseny i comunicació d’una ultramarató de BTT de Mariona Falomí i Judit Busquet s’han endut el segon premi TFG Innova Talent, amb una dotació de 600 euros cadascun. El projecte de Georgina Ruiz aborda el servei complet de manteniment de piscines així com l’opció de transformar les piscines de clor en piscines de sal a particulars i comunitats de propietaris del Baix Empordà, una zona amb un elevat índex de segones residències. Per la seva banda, el treball de les alumnes Mariona Falomí i Judit Busquets té com a objectiu mostrar la creació, el disseny i la comunicació d’una ultramarató de bicicletes tot terreny a la comarca de la Cerdanya amb una investigació a fons dels antecedents de la competició en l’entorn, un profund benchmarking per analitzar altres esdeveniments similars i el conseqüent pla de comercialització i comunicació de la cursa.

Els alumnes d’ADE Berta Perissé i Josep Coll han rebut el tercer premi, dotat amb 300 euros, pel seu projecte BeDriver: el millor d’una autoescola presencial en una digital el qual també va ser guardonat l’any passat amb el Premi Explorer Space de Vic. La iniciativa de Perissé i Coll personalitza, gamifica i optimitza l’aprenentatge de cada persona de manera que l’alumnat pugui superar els tres principals obstacles que es troben per obtenir el permís de conduir. Els guardonats van explicar que 400 persones han passat ja per l’autoescola digital i que, en els darrers mesos, ja han pogut incorporar a dos membres nous a l’equip: una persona que se centra en la personalització, i una altra que incorpora eines d’intel·ligència artificial al projecte.

Els primers premis per Infermeria i Mecatrònica

El projecte ROS Educational Robot Kit, elaborat pels alumnes del Grau en Enginyeria Mecatrònica Sergi de las Muelas i Marc Sala (FCTE), va guanyar un dels dos primers premis, dotat amb 1.100 euros. El projecte presenta el prototip d’un robot educatiu per apropar la mecatrònica als usuaris de manera econòmica i senzilla. L’altre primer premi, també dotat amb 1.100 euros, va ser atorgat a l’alumna Joana Maria Mas Colomer, del grau d’Infermeria de la FCSB pel seu treball anomenat DietApp: la dolçor forma part de la vida. El projecte de Mas consisteix en una aplicació per acompanyar la població que pateix alteracions constants en la glucosa i que en fa el seguiment amb consells, pautes o senyals d’alerta davant de possibles complicacions.

Els treballs que completen el palmarès han estat Satisfy You de Miquel Sayós i Lluc Llull, del grau en Multimèdia Aplicacions i Videojocs, que va guanyar un tercer premi (dotat amb 300 euros). La menció de finalistes va ser per PlasticSystems: Innovaciones para el mañana – construyendo un mundo mejor de Carla Rocío Saavedra del grau en Teràpia Ocupacional (FCSB) i Fotògraf de natura i conservació de Gerard Carbonell, del grau de Biologia de la FCTE.

L’emprenedoria, capacitat distintiva de l’alumnat UVic

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va cloure l’acte amb paraules de felicitació i agraïment per tots els guardonats. El rector va fer èmfasi en el fet que els premiats provenen de 8 graus diferents d’àmbits diversos, la qual cosa suposa “un èxit del programa TFG Innova” i una mostra del que es podria esdevenir en el futur de la universitat: “desenvolupar l’emprenedoria com una competència pròpia de tot l’alumnat de la UVic-UCC”.