Carla Villarreal és estudiant d’Administració i Direcció d’Empreses i una de les 11 participants del programa de mobilitat Open Mind de la FEC, que s’ha portat a terme entre el 14 i el 18 de novembre. Les estudiants han realitzat diferents activitats organitzades per la prestigiosa escola de moda Mod’Spe de París, entre les quals hi va haver conferències d’artistes i dissenyadores franceses de renom; visites a tallers i boutiques i, en definitiva, una petita immersió en el món de la creació de moda de luxe des del punt de vista francès.

Què és el que et va cridar més l’atenció d’aquesta mobilitat?

El que més em va atraure va ser d’una banda que el programa estigués relacionat amb la moda, ja que des de sempre m’ha atret tot allò relacionat amb aquest món. A més, m’encantava la idea que fos a París, ja que no hi havia estat mai.

Va complir les teves expectatives? Era el que t’esperaves?

No m’esperava que tot fos tan meravellós! I tant que va complir les meves expectatives! De fet, no hagués tornat [a Vic]…m’hagués quedat per poder aprendre molt més. Em fixava amb tot el que feien els estudiants allà, la manera de vestir, la manera de parlar…

Què és el que més et va agradar?

En general, em va agradar tot, però sobretot em va atrapar la visita a l’agència de Nelly Rodi -una consultoria d’estratègia empresarial i creativa- on ens van explicar tota la seva trajectòria, vam veure imatges del futur de la moda, de les tendències de l’any que ve i la manera com treballaven allà. Això per mi, va ser molt interessant. Vaig sortir d’allà molt motivada amb moltes ganes d’aprendre molt més sobre el sector.

T’havies interessat mai pel món de la moda? Ara ho veus diferent?

Llegeixo i col·lecciono revistes del sector (Vogue, Elle, Cosmopolitan) des de fa temps. Sempre m’ha interessat molt el món de la moda, però mai m’hagués imaginat que m’arribaria a agradar tant! Fa poc que m’he adonat que m’apassiona i que realment m’agradaria molt dedicar-m’hi. Per això necessitava realitzar aquest programa a París, ja que allà la moda és totalment diferent, no té res a veure.

Què és el que més t’ha impactat d’aquests dies?

La manera com viuen la moda: la manera de vestir, de portar-ho…en definitiva, la importància que li donen. Jo, aquí, no percebo que se li doni la mateixa.

Has après alguna cosa en aquest viatge que et faci pensar en el futur de manera diferent?

Evidentment! He après que -per suposat- em vull dedicar a la moda, tot i que encara no tinc del tot clar a quina branca. Em fa molta il·lusió posar-m’hi!

Ara que has fet un petit tastet del que seria una mobilitat internacional, t’animaries a fer un programa més llarg, com per exemple un Erasmus?

Sí, m’agradaria fer un Erasmus.

On aniries si poguessis triar?

Ara que he anat a París, m’agradaria tornar-hi i poder viure-hi una experiència més llarga, ja que el món de la moda allà és molt important. M’agradaria poder-hi passar més temps i tenir l’oportunitat de conèixer diferents sectors per saber a què em vull dedicar i, sobretot, aprendre’n molt més!