Ahir va començar la sisena edició de ‘Viu el Màrqueting’,  una activitat promoguda des de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. Aquesta activitat va adreçada a estudiants de secundària o de Cicles de Graus Superiors, amb aspiracions professionals dirigides a l’àmbit del màrqueting. 

Aquestes sessions estan encapçalades pels professors del grau de Màrqueting i Comunicació. Santi Jordan, Ignasi Coll, i del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, Oreste Atardi, i està prevista l’assistència d’uns 250 alumnes, aproximadament. 

L’activitat “Viu el Màrqueting” consisteix en un treball basat en l’story case real amb un breafing que facilita un empresari real. Els alumnes fan el tast d’un producte, enguany galetes cookies, i seguidament realitzen una enquesta, blind test, d’on en surt una valoració final del producte; és a dir, els alumnes realitzen una investigació de mercat sobre el producte del tast, a través de 4 marques diferents del mateix producte.

Una vegada fet el procés de tast i el blind test s’analitza a través de la comparació dels productes i la seva competència, aspectes com,  la línia de packaging, el posicionament de la marca, i quins atributs o beneficis dóna. Tot aquest procés no deixa de ser un treball creatiu de màrqueting per estudiar un producte del mercat i la competència que hi ha.

Finalment els alumnes tenen el primer contacte amb el món del màrqueting, realitzant un brainstorming, en què es demana als participants que dissenyin el packaging,  i a més a més que ideïn el producte ideal per a ells, posant-hi, també, una marca i un eslògan adient.

Al llarg de l’activitat els alumnes han gaudit d’una sessió de màrqueting i de l’activitat real d’un dia a dia d’un professional de l’àmbit, així doncs, una vegada acabada l’activitat, es presenta el grau en Comunicació Empresarial i Màrqueting que ofereix aquesta Facultat.

L’activitat culmina amb l’elaboració d’un informe que s’envia, en aquest cas, a l’empresa Bon Preu, que és el partner que facilita el producte a la Facultat, per tal de fer l’estudi de mercat.

Sessions “Viu el Màrqueting”

Enguany la primera activitat de “Viu el Màrqueting” ha sigut una visita a l’empresa de formatges Betara on els estudiants han pogut conèixer la ramaderia ecològica i la producció de formatges artesans, a través d’una visita  guiada a les seves instal·lacions, combinades amb una sessió de tast de producte.

D’altra banda es realitzen sessions de l’activitat a l’espai UVic Barcelona el dijous 19 i 26 d’abril, i 17 i 31 de maig de 2018. I també a les instal·lacions de la Universitat de Vic, el 9 i 20 d’abril, i els dilluns 14 i 21 de maig.