Un grup d’estudiants i periodistes, coordinats pel professor Raúl Martínez del grup de Recerca LMI-UVic de la Facultat d’Empresa i Comunicació, podran viatjar a Catània (Sicília) gràcies al projecte Erasmus+, coordinat per l’Institut Nacional per a la Integració Social a Lituània: “Informant sobre diversitat: una representació ètica de migrants i minories”. Hi participaran 44 estudiants i periodistes d’arreu d’Europa.

Aquesta trobada es celebrarà del 12 al 20 d’octubre de 2015 i vol contribuir i fer difusió de la necessitat de fer un periodisme ètic i professional a partir d’uns tallers. A la vegada, vol servir per intercanviar experiències, desenvolupar competències per poder tractar de forma sensible grups vulnerables i alhora, poder promoure la presa de consciència contra la provocació a l’odi i a la manipulació.

El projecte parteix de la base que els mitjans participen de la incitació a l’odi i a la creació d’estereotips. A diferència d’algunes facultats de comunicació d’altres universitats, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya té una pàgina web en què parteix de la base que la comunicació té un gran poder per promoure el respecte i la cohesió social. En aquest espai, professionals i estudiants de comunicació poden accedir a referències que els ajudin a documentar-se sobre procesos migratoris, racisme, situacions de discriminació o minories ètnoculturals.

Durant la trobada, els participants podran parlar amb migrants i refugiats, juntament amb experts d’arreu d’Europa que compartiran les seves experiències. Tot això, els permetrà aprendre a aplicar en la seva feina del dia a dia els coneixements adquirits durant el projecte de forma exitosa.