Aleix Orrit, 21 anys. Apassionat de l’esport i del Periodisme. Vol explicar el que passa i el que es viu dins d’una disciplina esportiva. Entrena i estudia alhora, i ha aconseguit arribar a dalt de tot, aconseguint la medalla d’r dels campionats d’Espanya Universitaris de Taekwondo.

Ets estudiant de Periodisme, de fet ja acabes. Ara que tens pensat fer?

Actualment no crec que segueixi estudiant, ja que tinc ganes de començar a treballar. Tot i això si durant aquest estiu no trobo feina del que estat estudiant em tocarà replantejar-me aquesta situació.

Perquè vas escollir periodisme?

Vaig escollir aquesta carrera perquè m’agrada molt l’esport i considero que el periodisme em permetrà treballar en aquest àmbit en el qual em sento molt còmode.

A la universitat a part d’estudiar, formes part de l’equip universitari de taekwondo, perquè vas decidir apuntar-t’hi?

Vaig decidir apuntar-m’hi perquè m’encanta aquest esport i perquè m’obria noves oportunitats com són els campionats universitaris, així com les portes de la selecció universitària.

Quants anys fa que estàs a l’equip?

Des de segon, tres anys.

Ara que acabes la universitat, voldries formar part d’un altre equip i seguir entrenant?

Un cop acabada la carrera finalitzarà la meva etapa com a esportista universitari però això no significa que deixi el taekwondo. La temporada que ve seguiré entrenant al meu club, com he estat fent fins ara, per tal de seguir competint i progressant en aquest esport.

Com es compagina la universitat amb l’entrenament?

Realment no ha estat difícil compaginar el taekwondo amb la carrera. Si un s’organitza i té molt clar el temps que ha de dedicar a cada cosa es pot fer tot sense grans complicacions.

Què és el més dur de fer taekwondo?

És difícil dir què és dur i que no en el món del taekwondo,  perquè quan fas una cosa perquè t’agrada no ho consideres dur i per tant ara mateix no sabria dir-ne una.

Quants dies s’ha d’entrenar per arribar a ser campió d’Espanya?

No hi ha una xifra concreta, ja que depèn molt de cada persona. En el meu cas entreno 2-3 cops per setmana taekwondo i la resta de dies intento fer més el que seria la part física (córrer, peses, etc.).

En quants campionats has participat?

Aquesta temporada he participat en 6 campionats

Que significa aconseguir la medalla d’or al campionat d’Espanya?

Complir un somni. Sempre havia somiat en guanyar un campionat d’Espanya i aquest any per fi a succeït. Sincerament encara em costa creure-m’ho.

Vols arribar més amunt?

Sempre s’ha d’aspirar al màxim i per tant seguiré treballant per aconseguir-ho.

Què és el que la gent et diu més vegades quan dius que fas taekwondo?

El que més em pregunten sol ser el perquè m’agrada un esport que bàsicament consisteix a colpejar a un adversari. La gent moltes vegades malinterpreta aquest esport. Consideren que és un esport violent i el que no saben és que és un esport basat en el respecte i la disciplina.