Els estudis de Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat de Vic s’inicien l’any 2001. Enguany es commemoren els 20 anys i en un entorn de pandèmia ho hem volgut celebrar amb accions dirigides a reconèixer la petjada que han deixat i que deixarà en els futurs anys.
20 anys denoten experiència en el que fem, i 700 és el nombre d’èxits com a educadors de grau que hem assolit amb el temps, xifra que no està gens malament. Aquest reconeixement té un eix principal que son els alumnes i exalumnes, producte de la nostra institució, reflectits en les molt diverses trajectòries professionals.
Les accions han estat pensades en el possible recorregut durant els propers anys i es resumeixen en tres tipologies: Career Talk, Career Experience i MentorPlan 1800.
Career Talks
Les Career Talk son reunions virtuals/presencials on exalumnes del Grau de Publicitat i Relacions Públiques expliquen les seves trajectòries als actuals alumnes des d’una perspectiva motivacional. És un format de 15 minuts que té una versió encara més reduïda de 5/8 minuts (Short Talks). Es presenten en grups de cinc o sis ponents que tenen un àmbit d’actuació comú pertanyent a diverses promocions.
Les dues primeres seran el 5 i el 12 de maig. La temàtica en el primer cas és Creixent en comunicació digital i Relacions Públiques, i els convidats seran Oriol Ramón Serrate, director de màrqueting digital de Banc Sabadell; Claudia Cots, coordinadora d’esdeveniments a Toyota Motor Europe (Brussel·les); Glòria Llobet, Global & EMEA Employee Campaigns a Amazon; Esther Matamoros, Project Manager a MKTG; Anna Roig, Senior Digital Project Manager a OgilvyES i Marta Morales, Channel Execution Analyst a BeRepublic.
La temàtica de la segona sessió serà Creixent en la creativitat publicitària i la direcció d’art. Els convidats seran Nerea Cierco, directora creativa executiva a DDB (Madrid); Míriam Gutiérrez, directora creativa executiva Publicís a Barcelona; Jacint Cabau, Senior Art Director & Creative Supervisor a Contrapunto BBDO; Carles G. Sánchez Nieto, Responsable de l’àrea de creativitat i disseny del Grup MediaPro i Sònia Ribera Call, creative copywriter a VMLY&R.
Career Experience
Career Experience és el repositori de trajectòries. Des de la UVic-UCC s’ha obert contacte amb tots els estudiants que vulguin formar-ne part. A tots ells, se’ls fa una breu entrevista. Des del repositori, que es posarà en marxa el maig de 2021, es podrà tenir accés als seus perfils de xarxes professionals.
MentorPlan 1800
Després de 20 anys de trajectòria, des del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la UVic-UCC hem considerat que és el moment de crear oportunitats de contacte entre els nostres Alumni i futurs graduats. Aquesta oportunitat l’hem anomenada MentorPlan 1800.
MentorPlan 1800 és una oportunitat tutelada. Estudiem perfils d’alumni i d’alumnes per cercar el millor encaix i els facilitem una trobada virtual de 1.800 segons.
Qui son els mentors? Els mentors professionals son alumni del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la UVic que s’ofereixen a participar voluntàriament en el programa. Entre ells, hi ha professionals de tots els àmbits de la publicitat i de les Relacions Públiques, tant a l’agència com a l’empresa. Podem trobar mentors a agències com DDB, Publicis o OgilvyES, o a empreses com Banc Sabadell, Amazon, el Futbol Club Barcelona, Toyota Motor, Quadis o Calcedonia, entre altres.
Qui rep la mentoria? Alumnes de quart curs del grau de Publicitat i Relacions Públiques que, d’una banda, hagin demanat activament participar al programa MentorPlan 1800 i que compleixin els requisits de selecció per formar-ne part.
Dirigit a mentors i alumnes, el MentorPlan 1800 compta amb materials de suport que faciliten l’identificació de metes del propi procés, què pensar i fer abans d’iniciar una relació de mentoratge, com mantenir aquesta relació, com tancar-la o, fins i tot, la definició de rols i responsabilitats.
Després del moment1800 es farà una avaluació del match a través d’un qüestionari enviat als dos membres de la relació amb el doble objectiu d’assegurar la raó de ser de la iniciativa i de millorar els processos de matching.
Un any després, aquelles parelles professionals que en la primera avaluació hagin comunicat que volen continuar amb la relació, faran una segona avaluació també a través d’un qüestionari per identificar de quines formes es pot contribuir en l’experiència per part de la universitat.