La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar va celebrar la Diada de Fisioteràpia el passat 20 de març, un acte emmarcat dins del 25è aniversari del grau en Fisioteràpia a la Universitat de Vic. L’equip de direcció de la FCSB va inaugurar la jornada amb una benvinguda i l’agraïment a tots els participants i professionals del sector que van participar en aquesta diada, i també a les persones que hi van assistir, la majoria de les quals eren estudiants d’aquest grau.

La fisioterapeuta de l’Hospital Clínic i professora associada al TecnoCampus Mataró, Dra. Raquel Sebio, va impartir la conferència “Prehabilitació quirúrgica” on va explicar què és, per a què serveix i quin rol juguen els fisioterapeutes en la preparació de pacients fràgils que s’han de sotmetre a intervencions quirúrgiques complexes,  amb l’objectiu de reduir conseqüències postoperatòries així com la mortalitat.

També van tenir lloc diverses màster class sobre temes d’interès per a la professió, com són l’anatomia, la fisioteràpia oncològica o esportiva, entre d’altres.  Tot seguit, es va realitzar la xerrada “Estratègies per a la inserció laboral” dirigida principalment als estudiants de 4t curs, que va anar a càrrec del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya.

La jornada va continuar amb la realització de diversos tallers impartits per part dels estudiants del grau en Fisioteràpia i impartits cap a la comunitat, com els de massatge, escola d’esquena, ioga, risoteràpia  i relaxació.  Finalment, es va tancar la diada amb un campionat de tennis taula, una xocolatada, castells i l’entrega de premis del concurs de pòsters elaborats pels estudiants de 4t curs.

El professorat del grau, encarregat d’organitzar aquest acte, tenia l’objectiu que en aquest esdeveniment  hi hagués un equilibri entre xerrades d’un alt nivell científic i professional, sumat a un conjunt d’activitats més socials, que van permetre tant a estudiants, com PDI o altres membres de la comunitat universitària, interactuar fora del context acadèmic en un clima de festivitat i diversió.