Conversa amb Maria Antònia Oliver

Entrevistadora: Teresa Usó
Data i lloc: 21 de gener de 2010, Universitat de Vic

Maria Antònia Oliver, nascuda a Manacor, a l’illa de Mallorca, el 1946, és una de les escriptores més rellevants de casa nostra. Amb la seva primera novel·la Cròniques d’un mig estiu que va sortir publicada l’any 1970, l’escriptora es va guanyar un lloc en l’anomenada generació literària dels setanta. Ha publicat un total d’onze novel·les, diversos llibres de relat, històries infantils, guions per a la televisió i fins i tot una obra de teatre i una adaptació teatral.

Entre els premis que se li han atorgat, figuren els més prestigiosos de les lletres catalanes, el recull Francesc Puig i Llensa de narració, el Prudenci Bertrana, el Llorenç Vilallonga, el Trajectòria, el Ramon Llull, el Jaume Fuster, el Miquel dels Sants Oliver o encara que no sigui pròpiament guardó literari, la Creu de Sant Jordi. Es defineix feminista, independentista i rebel.

1 thoughts on “Conversa amb Maria Antònia Oliver

1. Retroenllaç: “Converses amb catalanes d’avui” | Grup de Recerca Estudis de Gènere