Amb la finalitat d’orientar el professorat i establir les bases per a la innovació docent a la
Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya disposa d’un document elaborat dins del marc de la Comissió d’Innovació Docent (CID) dins del seu Pla de treball per al curs 2024-2025 i aprovat per la Junta de Rectorat el 27 de maig de 2025. En ell s’hi fa un plantejament general del qual com a universitat s’entén per innovació docent i se’n fa una proposta de conceptualització. Al mateix temps al document s’aporten també les referències bibliogràfiques i documentals a partir de les quals s’ha desenvolupat el treball de la Comissió.
Cliqueu el següent enllaç per accedir al document complet
Amb tot plegat, i amb la voluntat de promoure projectes sobre innovació, qualitat i millora de la doc ència en les seves titulacions, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya ofereix diversos ajuts de caràcter intern a iniciatives del professorat que s’inclouen dins del Programa PIRE (Projectes d’Innovació i Recerca Educativa) amb la finalitat de ser desenvolupades al llarg dos cursos acadèmics. L’aposta de la UVic-UCC amb aquesta iniciativa ja compta amb una bona colla d’anys de trajectòria, començant el 2011 amb el Pla AQUID (Ajuts a la Qualitat i la Innovació Docent) per convertir-se el 2020 en l’actual Programa PIRE.
- Promoure el desenvolupament de projectes adreçats a la millora de l’aprenentatge i el desenvolupament integral dels estudiants.
- Posar en valor el treball cooperatiu en la innovació educativa i donar impuls a projectes desenvolupats per equip de professors d’una o diverses titulacions.
- Afavorir la implicació dels responsables acadèmics de les diferents titulacions (coordinacions de grau, direccions de departament …).
- Impulsar projectes d’innovació docent que s’alineïn amb el model de formació de la UVic-UCC.
Cliqueu aquest enllaç per accedir a la Convocatòria PIRE 2025
Vídeos resum dels projectes en curs:
PIRE 2024
- Avaluació de la gamificació en l’aprenentatge de les infeccions de transmissió sexual (ITS) en els estudiants de Grau.
- Efecte de les pauses actives durant l’activitat docent en l’estudiantat
- Feedback i rúbriques assistides per IA en l’ensenyament universitari
PIRE 2023
- Aprenentatge cooperatiu i interdisciplinari als graus de ciències de la salut
- Impressió 3D de peces anatòmiques d’interès docent, inexistents en l’àmbit dels serveis de donació de cossos
- La indústria de l’esport amb veu de dona: creació d’una exposició com a proposta educativa i multidisciplinar
- Transformació dels Resultats d’Aprenentatge de la FCSB mitjançant Mètodes Participatius (TRAMP)
Vídeos resum de projectes d’anteriors convocatòries:
PIRE 2022
- L’ús de projectes interdisciplinaris per l’anàlisi crítica dels Problemes Socials Rellevants (PSR)
- La metodologia d’aprenentatge basat en casos clínics (ACC) en versió audiovisual i paper: una prova pilot.
PIRE 2021
- Aplicació de la tecnologia de transcripció de veu i centralització de dades mitjançant l’ús de l’App Beeseet com a eina docent a la Facultat de medicina UViC-UCC. Prova de concepte.
- El podcast en el procés d’ensenyament i aprenentatge universitari
- El procés de reflexió sobre la pràctica professional futura en el context de l’assignatura de Pràctiques: una perspectiva interdisciplinària.
- Retroacció correctiva escrita a les assignatures de didàctica de la llengua i didàctica de la matemàtica (RELLEMA)
PIRE 2020
- Millora de l’avaluació competencial de l’Aprenentatge Basat en Projectes/Problemes a la Facultat de Ciències i Tecnologia
- Psicologia positiva i felicitat






