PFP UVic

La formació permanent del professorat universitari

Amb l’objectiu de desenvolupar la formació inicial i permanent del professorat universitari i facilitar el desenvolupament de la innovació docent a la UVic-UCC per a la millora de la qualitat de la docència, el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE), de manera coordinada amb el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica (VOA) i en col·laboració amb les diferents àrees i serveis de la UVic-UCC vinculades a la docència (UDUTE, Escola d’Idiomes, U_Media, Biblioteca, Escola de Doctorat, Àrea de les TIC…,) i les diferents facultats desplega el Pla de Formació Permanent del Professorat de la UVic-UCC (PFPpUVic).

És per això que el programa, de caràcter anual, s’alinea amb el model de formació de la UVic-UCC al mateix temps que facilita l’assoliment i la consolidació de les diferents competències docents. El PFPpUVic, doncs, a través de la seva oferta, dona resposta a les diferents necessitats de formació del professorat de la UVic-UCC amb la intenció de donar-li l’oportunitat de reflexionar sobre la seva pràctica, formar-se i implementar canvis a la seva aula, per la qual cosa s’orienta estratègicament a diferents línies prioritàries de formació.

Cliqueu a l’enllaç per consultar el Programa FORMA’T 2025

Entre els seus elements inspiradors a l’hora de concretar les diferents propostes hi ha, d’una banda, la Propuesta de un marco de referència competencial del profesorado universitario y adecuación de los planes de formación basados en competencias docentes, projecte en el qual va participar la nostra universitat, i de l’altra, el Marco de Desarrollo Académico Docente (MDAD), un marc de referència sobre la bona docència universitària promogut i impulsat per la Red Estatal de Docencia Universitaria (REDU), de la qual la nostra universitat és sòcia institucional. És per tot plegat que en relació al MDAD, i entre les més diverses propostes que es troben al Programa FORMA’T, s’hi compten de manera destacada aquelles que s’orienten a les dimensions del propi marc, les quals se centren en:

  • allò que fem (en clara referència a les nostres intencions com a docents),
  • com ho fem (en relació al procés d’ensenyament-aprenentatge) i
  • perquè ho fem (ja en referència a les aportacions de la recerca educativa).