Conèixer i tenir confiança en el propi enginy és una de les eines que ha de permetre a nens i joves mantenir una actitud positiva davant dels diferents imprevistos als quals s’enfronten a la vida.

Avui entrevistem a la Maria Batet, formadora amb una llarga trajectòria en l’àmbit de l’emprenedoria i la creativitat. Ella mateixa es considera ‘entrenadora d’habilitats creatives’ i el seu bagatge professional l’ha portat a treballar amb moltes i molts mestres, així també com amb estudiats i alumnes dels diferents nivells educatius. Amb tot plegat, la seva àmplia mirada afegit a la seva gran capacitat de comunicació fa que les seves formacions siguin sempre molt ben acollides per les persones que hi assisteixen. La Maria és, des de ja fa alguns anys, col·laboradora habitual del CIFE i en aquesta ocasió hem parlat amb ella amb motiu de la presentació d’un nou curs que farà a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya  per l’octubre i que porta per títol “La creativitat en educació. Eines per educar ments atrevides i despertes”. La formació s’adreça tant al professorat d’Infantil com de Primària i de Secundària.

Què és per tu creativitat?

La creativitat és avui un requisit indispensable per viure en una realitat canviant. Necessitem per al nostre futur col·lectiu, persones capaces de pensar per si mateixes i tenir iniciativa i comportar-se de manera creativa, innovadora i atrevida. Persones que, si cal transgredeixen el que està establert i busquin camins alternatius, que puguin anar fins als límits de les coses i veure què hi ha més enllà, que siguin capaços de veure alternatives i possibilitats.

logoMaria

I tot això que expliques com es pot treballar ?

Conèixer i tenir confiança en el propi enginy és una de les eines que ha de permetre els nens i nenes i els i les joves mantenir una actitud positiva front els diferents imprevistos davant dels quals s’enfronten a la vida. Desenvolupar una ment atrevida i creativa és un entrenament que els allunyarà de la paràlisi que provoca el fet d’esperar que les solucions a un problema vinguin de fora i els proporcionarà la seguretat de donar ales a la seva imaginació i enginy independentment de les circumstàncies externes.

Pel que fa a l’escola, cal que els docents dels diferents nivells educatius disposin d’eines …

Per suposat. I per fer-ho als docents i futurs docents els calen no només eines, sinó també aprenentatge i entrenament. Per aconseguir tot això és necessària molta formació en creativitat. Per ser creatius cal un entorn que fomenti, estimuli i permeti aquesta creativitat. L’escola i l’entorn educatiu en general són un lloc idoni per treballar-la i entrenar-la. L’equip docent necessita conèixer i tenir eines per poder ser autèntics entrenadors d’aquesta habilitat.

Ens podries explicar quins són els trets generals de les formacions que tu proposes en aquesta línia, com ara la que faràs propoerament amb el CIFE?

Els cursos que jo promoc tenen la finalitat de donar alguns coneixements teòrics i pràctics per esdevenir mestres i professors que ensenyin de forma creativa i estimulin i entrenin la creativitat dels seus alumnes. Em refereixo a cursos per ensenyar a pensar i a obrir la ment dels nens i nenes i nois i noies no només des del convenciment que cal fer-ho, sinó sobretot des del coneixement i el rigor metodològic.

Des del CIFE estem convençuts que amb aquesta nova proposta formativa totes aquelles mestres i professors interessats en el tema podran aprendre i adquirir interessants estratègies per treballar la creativitat amb els seus alumnes.

Si voleu tenir més informació sobre el curs que hem organitzat, el qual es durà a terme el dissabte dia 8 d’octubre, podeu clicar l’enllaç de més avall:

Podeu saber moltes més coses sobre la Maria Batet i com treballa visitant el seu lloc web:

Altres entrades relacionades amb aquesta notícia: