Ciències Revista digital que forma part de les Publicacions digitals de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i serveix com a punt de trobada per compartir experiències, reflexions i investigacions sobre l’ensenyament de les ciències en diferents etapes educatives. Inclou articles sobre pràctiques pedagògiques, recursos didàctics i iniciatives innovadores. Un dels articles que volem destacar és “Situacions d’Aprenentatge. Idees per al desplegament curricular de les ciències”, de Jordi Domènech Casal.

PhET Interactive Simulations (University of Colorado Boulder):
Aquesta plataforma ofereix simulacions interactives de ciències per a diversos nivells educatius (des de primària fins a batxillerat). Les simulacions són molt útils per visualitzar conceptes difícils com les lleis de la física, la química, i les matemàtiques.

iNaturalist
Aquesta aplicació permet als alumnes observar i identificar espècies de plantes i animals, contribuint a un projecte global de ciència ciutadana. També poden compartir les seves observacions amb científics i altres usuaris.

Tinkercad Eina per a la creació de models 3D, incloent-hi projectes científics com dissenyar dispositius per experiments o representar estructures moleculars. També inclou eines per a programació i electrònica.

L’aprenentatge responsiu fomenta la construcció activa del saber a partir dels coneixements previs dels alumnes i el diàleg a l’aula, evitant un ensenyament només transmissiu. Per facilitar la seva aplicació, la UVic-UCC ha creat una guia dins el programa Escola i Universitat, oferint eines per ajudar futurs mestres a integrar el diàleg en l’aprenentatge.

Descarrega la guia, aquí!

Petits Talents Científics ofereix recursos educatius per a mestres d’educació primària, centrats en fomentar l’experimentació i la indagació en l’aprenentatge de les ciències. Aquests materials cobreixen diverses temàtiques científiques, com ara la matèria, el cos humà, els fenòmens astronòmics, les relacions entre éssers vius, els fenòmens geològics i el paisatge, i la llum, el so i la calor.