Una nova perspectiva per al Mindfulness

with No hi ha comentaris

Article d’opinió de Marina Geli

Dins del cicle de divulgació de les Ciències Socials del DIXIT de la Universitat de Vic-Central de Catalunya, la Dra. Luisa Conejos (psicòloga clínica i professora del Postgrau Mindfulness i relació ajuda de la Universitat de Lleida) va compartir les bases científiques del Mindfulness, i la seva recerca en Mindfulness en la intervenció social.

Mindfulness és en la seva literalitat: Mind-Ment i Fulness-Plenitud. Com a concepte psicològic és la concentració i consciència plena en el present. Neix en la meditació budista.

A Occident el Dr. Jon Kabat-Zinn és un referent. Professor de la Facultat de Medicina  de Massachussetts va integrar a la medicina basada en l’evidència diferents disciplines i tècniques de meditació orientals, budistes. La seva gran aportació va ser evidenciar l’efectivitat del Mindfulness. La Reducció de l’Estrès Basat en l’Atenció Plena (REBAP) ha sigut la seva gran iniciativa. Intenta trobar equilibri entre nostres pensaments, emocions i nostre cos. Desterrant la dissociació cos i ment.

«Com a moltes altres propostes procedents d’Orient, per a moltes persones, no hi ha component religiós sinó la recerca de benestar emocional»

Accés a l’article complet de Marina Geli, ”Una nova perspectiva per al Mindfulness” (publicat a Nació Digital)