Un estudi liderat per Roberto Elosua demostra que un major nombre de pulsacions del cor s’associa amb més risc de mort

with No hi ha comentaris

Tenir més de 70 pulsacions per minut es relaciona amb un major risc de desenvolupar una malaltia cardiovascular i mort, segons els resultats d’un estudi liderat pel Dr. Roberto Elosua, professor de la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i realitzat amb altres investigadors del Grup de recerca en Epidemiologia i Genètica Cardiovascular de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM-Hospital del Mar). El treball, titulat Resting heart rate, cardiovascular events, and all-cause mortality: the REGICOR study i publicat per la revista European Journal of Preventive Cardiology, ha analitzat dades de més de 10.000 persones. Això ha permès identificar l’increment de les pulsacions com una manera per a obtenir informació sobre el risc de desenvolupar aquest tipus de patologies.

Llegir més