Quaranta anys d’Escola de Mestres d’Osona

with No hi ha comentaris

Article d’opinió de Marina Geli

Fa pocs dies la Universitat de Vic-Central de Catalunya va celebrar l’acte central de les commemoracions dels 40 anys de la creació de l’Escola Universitària de Mestres d’Osona (EUMO). EUMO neix amb la transició, hereva dels moviments de renovació pedagògica, part de la construcció democràtica, participant activament.

Creix i es consolida amb la missió de contribuir que l’educació sigui patrimoni de tothom, en la seva funció integradora i integrada en el món canviant, divers. En una visió de servei transformador local i global. En moments de transicions l’escola pública està qüestionada ja que, en democràcia, sempre posa crítica  a les imposicions.

Aquest fet ens permet resseguir la transcendència de les escoles de mestres, ara Facultats d’Educació al llarg de 40 anys a Catalunya. Quan alguns qüestionen el seu paper jo voldria reivindicar-les.

«Ara que critiquen que el català sigui llengua vehicular a l’escola, cal una mirada analítica dels darrers 40 anys»

Accés a l’article complet de Marina Geli, “Quaranta anys d’Escola de Mestres d’Osona ” (publicat a Nació Digital)