La FCSB i la Càtedra de Salut Mental del CESS colideren a Berlin un projecte europeu d’atenció a les persones refugiades

with No hi ha comentaris

Estudiants de Teràpia Ocupacional i d’Infermeria han participat conjuntament amb Salvador Simó, Codirector de la Càtedra de Salut mental i docent de la FCSB,  i la doctoranda Penélope Aguilera (GR SaMIS) en el Teaching event que ha tingut lloc a Berlin del 6 a 11 de maig en el marc del projecte InterACT sobre Interdisciplinary Psychossocial attention for Refugees (2019-2021).

L’ objectiu del projecte és la creació de currículums universitaris europeus per formar als estudiants de l’àmbit de la salut i les ciències socials, i crear guies de bones praxis sobre l’atenció a les persones refugiades. A més, la UVic-UCC, lidera una recerca mixta amb experts internacionals i amb la pròpia comunitat de persones refugiades.

En el marc d’aquesta setmana el Dr. Simó ha impartit dos keynotes sobre el tòpic. Els estudiants de Teràpia Ocupacional Alba Rosell, Viqui Mulet, Alba Rosell, Mireia Sebastià, Jaume Cases i d’Infermeria Aziz El-Kadaoui,  han treballat en equips internacionals fent diverses presentacions en base als seus aprenentatges, destacant per la seva motivació i competència. La primera trobada del projecte va ser a la UVic-UCC, al desembre de 2018. La propera trobada del projecte serà a Atenes a finals d’ octubre de 2019.

L’aliança europea està formada per la UVic-UCC, la IU Berlin, Karolinska Insitut, National University Athens i HCI Solutions de Finlàndia. L’equip de la UVic-UCC compta amb la destacada participació de la Degana Dra. Paola Galbany i la Dra. Ester Busquets juntament amb el Dr. Salvador Simó (IP).

Actualment, la Càtedra de Salut Mental (CESS) lidera un segon projecte europeu amb persones refugiades, projecte UNINTEGRA (2018-2020), i està a l’espera de la resolució d’un tercer projecte europeu amb menors no acompanyats, mostrant l’expertesa de la UVic-UCC en aquest important àmbit.