Obertes les inscripcions del curs “Mindfulness en la salut”

with No hi ha comentaris

imatge_home_uev_2016Mindfulness és el terme anglès que podem traduir per “consciència plena”, una qualitat innata de l’ésser humà i també una tècnica que es pot aprendre. Es pot definir com la capacitat de fer atenció, amb uns requisits, en el moment present, de forma intencionada i sense jutjar ni reaccionar. Encara que es tracta d’una tècnica mil·lenària de tradició budista, en les darreres dues dècades s’han multiplicat els estudis que avalen el seu paper en la millora de la salut física i mental.

Programa del curs
Resum històric i conceptual. Tècnica, postura. Meditació centrada en la respiració.
Meditació centrada en els sentits. Meditació en moviment.
Escàner corporal. Meditació centrada en les emocions i els pensaments.
Compasió i autocompasió.

Professorat
María José Alvarez. Psiquiatra de l’Hospital Universitari de Vic.
Diana Bachiller. Psicòloga clínica de l’Hospital Universitari de Vic.
Núria Pujol. Infermera psiquiàtrica de l’Hospital Universitari de Vic.

Curs principalment pràctic amb explicacions teòriques

Coordinació acadèmica
Anna Ramon. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, UVic-UCC.

Destinat a
Professionals de Ciències de la salut, Ciències socials, Educació i persones interessades en la temàtica.

Informació general
Preu: 100 €
Lloc d’impartició: Universitat de Vic. Campus Miramarges. C. Sagrada Família, 7. 08500 Vic
Dates: 6,13, 20 i 27 de juny de 2016
Horaris: de 17 h a 20 h
Durada: 12h
Certificació:Certificat d’assistència UVic-UCC. Cal assistir al 80% de les sessions.
Observacions: El perfil pràctic del curs requereix que es porti roba còmoda, un coixí i una “estirilla”.

Admissió i matrícula: http://www.uvic.cat/formacio-continua/ca/universitat-estiu/mindfulness-en-la-salut