La UVic-UCC i la Fundació TicSalut elaboraran un protocol per promoure la integració de vocabularis codificats en l’àmbit de la cronicitat avançada

with No hi ha comentaris

uvic-esteveteijin4La Càtedra TIC Salut de la UVic-UCC, amb la col·laboració de la Fundació TICSALUT i de la Càtedra de Serveis Socials, definirà el vocabulari que utilitzaran per a comunicar-se els serveis de l’àmbit social que atenen malalts amb cronicitat avançada. Agilitzar la comunicació dels serveis assistencials millorarà l’atenció que reben els pacients amb malalties cròniques i un pronòstic de vida limitat. El rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña; el president d’EsteveTeijin, Antoni Esteve i el director de la Càtedra TIC Salut, Francesc García Cuyàs, van signar dimarts passat un conveni de col·laboració per impulsar la iniciativa.

El projecte es preveu d’un any de durada i compta amb el suport del Pla Interdepartamental d’Atenció i Interacció Social i Sanitària (PIAISS). Tal com va explicar el doctor García Cuyàs, la Càtedra TIC Salut elaborarà un vocabulari codificat “per tal de crear uns estàndards que es puguin elevar a tots els sectors”. Aquesta eina, ha de permetre als professionals del Model d’Atenció a la Cronicitat Avançada (MACA) de la Generalitat compartir amb més facilitat informacions i dades. En el context clínic, tal com va assegurar García Cuyàs no es pot utilitzar el llenguatge natural que emprem habitualment, perquè és espontani i variable en funció del context. La definició del vocabulari codificat facilitarà la comunicació estandarditzada entre els diversos equips i fonts d’informació dels serveis socials.

Cas d’ús als serveis socials i assistencials del territori
El projecte contempla el desenvolupament d’un cas d’ús a l’entorn de Vic, amb la identificació de les problemàtiques i respostes dels serveis previstos en el context de l’atenció social. També s’estudiaran en profunditat els vocabularis existents en aquest àmbit a la resta de Catalunya i d’Europa. L’estandardització en les comunicacions és un tema que els experts consideren poc definit a nivell internacional i el projecte de la UVic-UCC pot resoldre’n alguns dels dèficits.

Exemple de col·laboració universitat–empresa
El president de EsteveTeijin Healthcare, Antoni Esteve, va mostrar la seva satisfacció amb l’acord i va assegurar que demostra l’encert de la col·laboració entre el sector privat i l’àmbit acadèmic. Per Esteve, aquesta relació “aporta valor i té impacte social ja que reverteix en els malalts crònics”. Per part del rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, el conveni “comporta un reforçament de la transferència de coneixement a empreses i institucions”. A més, va destacar que aquest coneixement que es desenvolupa “hauria de confluir en la futura Facultat de Medicina de la UVic-UCC”.