La UVic-UCC co-lidera un projecte europeu sobre atenció psicosocial a persones refugiades

with No hi ha comentaris

La UVic-UCC participa del projecte Europeu INTERACT Interdisciplinary cooperation in psychosocial interventions (2018-2020).

El projecte té com a objectius identificar i difondre les millors praxis europees en el tractament psicosocial de les persones refugiades, la creació de materials interdisciplinars per la docència universitària a nivell europeu i tenir incidència en les polítiques d’atenció psicosocial a les persones refugiades. El grup de recerca en Salut Mental i Innovació Social del CESS/FCSB lidera la dimensió de recerca associada al projecte.

El Dr. Salvador Simó, acompanyat dels estudiants de teràpia ocupacional Alba Rosell, Mariela de Eguia i Jaume Casas han participat del “disseminating event” celebrat a Atenes del 20 al 25 d’octubre, en el que han participat de jornades i visites de formació i on també han estat acompanyats per l’emprenedor i escriptor Ousman Umar, un dels ponents de la trobada.

Prèviament, es va desenvolupar un “disseminating event” a Berlin, així com una trobada a la UVic-UCC, amb la participació de la Degana de la FCSB, la Dra. Paola Galbany.

Els socis del projecte europeu són Karolinska Institutet (Suècia), Universitat Nacional d’Atenes (Grècia), Hochscholen Berlin (Alemanya) i HCI productions (Finlàndia).

Tanmateix , el Dr. Simó,  participa del projecte europeu UNINTEGRA que també versa sobre les persones refugiades, posant de rellevància l’expertesa de la UVic-UCC en aquest àmbit.