III Edició Cicle de Conferències: Com incorporar els nous avenços científics en biomedicina a les aules

with No hi ha comentaris

El passat 29 de març va finalitzar la tercera edició del programa Cicle de conferències, Com incorporar els nous avenços científics en biomedicina a les aules emmarcat dins el projecte “Biomedicina educativa”, un programa amb l’esperit de despertar vocacions científiques orientades a ajudar en actuals i futurs reptes de l’àmbit de la salut i les ciències biomèdiques. Aquest projecte és una iniciativa del grup de recerca en Reparació i Regeneració de Teixits (TR2Lab) de la UVic-UCC i de l’Institut de Recerca i Innovació en Ciències de la Vida i de la Salut a la Catalunya Central (IrisCC).

El projecte “Biomedicina educativa” ofereix activitats específiques per estudiants d’educació secundària (ESO), Batxillerat i cicles formatius de grau superior (CFGS) d’acord amb el currículum acadèmic per tal d’incidir en la seva educació científica, així com formació i materials didàctics de suport al professorat dels centres educatius sobre nous avenços científics amb la finalitat de fomentar l’interès per les professions científiques a les seves aules.

En la línia de formació del professorat preuniversitari, enguany el programa Cicle de conferències: Com incorporar els nous avenços científics en biomedicina a les aules, s’ha estructurat en quatre seminaris, en els quals s’ha ofert formació teòrica i pràctica a les persones assistents i s’ha treballat propostes per implementar activitats formatives a les aules docents. Els seminaris que s’han realitzat han sigut sobre: epigenètica, a càrrec de la Dra. Laia Bosch Presegué (FCSB, Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar); CRISPR, amb la Dra. Elisabet Dachs Cabanas (FCSB); neurobiologia, amb el Dr. Lluís Pujadas i Puigdomènech (FCSB); i microbioma humà, amb la Dra. Anna Fàbrega i Santamaria (UManresa). El programa el coordina la professora Anna Dalmau i Roda (FCTE, Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries) i compta amb la col·laboració de la Dra. Montserrat Capellas Herms, membre del TR2Lab, i l’estudiant Mercè Arisa Arimon, estudiant de 3r curs del Grau en Biotecnologia de la UVic-UCC per promoure’n la divulgació científica.

Aquest programa s’ha ofert en línia fet que ha permès l’assistència d’un total de 36 professors de centres educatius de diversitat de comarques com Osona, Barcelonès, Baix Llobregat, La Garrotxa, La Selva, Lluçanès, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Montsià,  i Alt Penedès. Les activitats han tingut una bona acollida i van servir per promoure el debat entre els assistents que van mostrar interès en posar a la pràctica algunes de les activitats a les aules dels seus respectius centres educatius.

Aquesta activitat ha estat reconeguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la UVic-UCC per al professorat no universitari.

Amb el projecte “Biomedicina educativa” el TR2Lab busca contribuir a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): ODS3. Salut i benestar; ODS4. Educació de qualitat; ODS10. Reducció de les desigualtats i ODS17. Aliances per a assolir els objectius.