Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

VI Jornada tècnica de prevenció i d’atenció a adolescents en risc -“Del bullying al ciberbullying: víctimes?”

Dijous, 17 octubre 2019 a les 8:15 - 20:00

VI Jornada tècnica de prevenció i d'atenció a adolescents en risc

L’assetjament escolar (Bullying) o el ciberassetjament (a través d’internet), és una forma de violència que només afecta a les víctimes?. S’exerceix essencialment per tal d’humiliar, de marginar, de menystenir a l’altre?. Qui són els “altres”?. Els “altres” són els diferents?. Els “altres” són individus singulars?. Són els representants de col·lectius minoritaris?. Es maltracta bàsicament pel color de la pell, per l’idioma que es parla, per la condició sexual, per l’edat, pel sexe, per característiques físiques i/o psicològiques específiques?. L’assetjament i el ciberassetjament es una resposta, essencialment d’intolerància a la diferència?
Qui són els assetjadors, són els representants dels grups majoritaris?, són, simplement, els individus menys empàtics i més problemàtics? Provenen, en el seu conjunt, de famílies i/o d’ambients marginals, desestructurats, són el resultat d’un aprenentatge o d’una cultura de violència?
L’entitat Save the Children en el seu estudi “percepcions i vivències de l’assetjament escolar i del ciberassetjament” entre la població espanyola de 10 a 17 anys, aporta, entre d’altres, que més de la meitat dels nois i noies escolaritzats a l’Estat Espanyol a l’any 2018 han sofert algun tipus de violència o d’humiliació a l’escola. La majoria, burles, rumors o fins i tot agressions físiques. Però també adverteix que gairebé el 25% d’ells admet haver participat en algun acte d’humiliació o de violència cap a d’altres companys.
A Catalunya més de 16.000 alumnes serien, a l’actualitat víctimes de Bullying i a prop de 12.500 de ciberassetjament.
Sembla evident doncs que l’assetjament escolar es un problema global que afecta no només als alumnes, sinó també als professors i especialment a les famílies, però que en moltes ocasions – en massa ocasions – no es percep com a tal. Perquè?

Més informació i inscripcions

Mostra els detalls