• Aquest esdeveniment ja ha passat.

No Limits Bikes

Divendres, 12 febrer 2021 a les 15:00 - 17:00

NO LIMITSBIKESL’anomenada quarta onada, la de les problemàtiques de salut mental a conseqüència de la Covid- 19 i de la crisi sanitària, social i econòmica, ja està començant a despuntar. Des de la cooperativa AURORA, Biciclot i el Servei d’Atenció Domiciliària de l’Ajuntament de Manlleu estem desenvolupant un servei de rehabilitació social i econòmica anomenat NO Limits Bikes.

En aquest sentit, hem dissenyat amb la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya un curs de formació per a persones interessades a desenvolupar competències tècniques innovadores per transportar persones amb mobilitat reduïda a través de tricicles elèctrics adaptats i combatre l’aïllament social i la soledat no volguda de les persones més afectades per la crisi.

La metodologia del servei es basa en el moviment internacional “Cycling Without Age” iniciat el 2012 per Ole Krassow a Copenhaguen. Actualment, aquest moviment es desenvolupa amés de 50 països. La UVic-UCC, AURORACoop i Biciclot, gràcies a un projecte intercooperatiu, estem desenvolupant un servei innovador amb l’àrea de serveis socials d l’Ajuntament de Manlleu, on realitzem un servei de passejades terapèutiques amb persones grans especialment vulnerables a causa de la crisis sanitària actual i l’aïllament social.

Aquestes càpsules formatives dissenyades per la Unitat de Salut Mental, tenen l’objectiu de formar a persones que vulguin aprofundir en tècniques per millorar l’atenció sociosanitària de les persones més afectades per a la crisis sanitària actual i a tècnics de l’àmbit sociosanitari que vulguin conèixer aquest projecte i desenvolupar-lo al seu centre residencial, al seu ajuntament o al seu barri.

Dates:

-12 febrer : Tècniques de recerca en l’àmbit salut /social:historia de vida, photovoice i grup focal. Format Online
-19 febrer: Natura i benestar. Format Online
-26 febrer: Benestar mental. Format Presencial (CESS UVIC-UCC)
-5 març: Adaptacions per a persones amb necessitats especial. Format Online

Horari: 15.00 – 17.00 hores

Objectus de la formació

Comprendre:

-La importància de la recerca en l’àmbit social-salut

-El concepte de la salut mental des d’una perspectiva holística

Conèixer:

-Diverses tècniques de recerca en l´àmbit social-salut com són la historia de vida, el photovoice i els grups focals

-El marc del Recovery en Salut Mental

-Els determinants socials de la salut

-L’impacte del medi natural en el benestar de l’ésser humà

-Diverses adaptacions per a persones amb necessitats especials, com poden ser persones amb problemes sensorials o de diversitat funcional

• Fòrum de debat
  • Classe magistral

Equip docent

Salvador Simó. Doctor en Educació Inclusiva. Terapeuta Ocupacional. Director adjunt de la Càtedra de Salut Mental. Coordinador del Grup de Recerca Salut Mental i Innovació Social (SaMIS) UVic-UCC.

Sarah Mir. Terapeuta Ocupacional. Responsable del Servei d’Assessorament per a Estudiants amb Diversitat Funcional (SAEDF). Responsable del Centre per a l’Autonomia Personal SÍRIUS UVic-UCC.

David Fernández. Terapeuta Ocupacional a l’Hospital de Dia de Psiquiatria d’adults – Hospital Universitari GSS Santa María, Lleida. Treballa en l’aplicació de la natura com a element terapèutic a l’ associació Experientia.

Ivan Cano. Terapeuta Ocupacional. Màster en Polítiques Socials i Públiques. Doctorand en Salut per la UVic-UCC. Fundació Althaia.

INSCRIPCIONS : Trucant al telèfon 93 813 48 63 (Ramon)

FORMACIÓ GRATUÏTA

Mostra els detalls