Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Mobilització i desplaçament segur en els serveis d’atenció sanitària i sociosanitària (3ª edició online)

Dimecres, 15 juliol 2020 a les 9:00 - 11:00

Presentació

Els professionals dels serveis d’atenció sanitària i sociosanitària, duen a terme quotidianament, entre d’altres, tasques de cura, posicionament, mobilització i desplaçament de persones, amb limitació de les seves capacitats intrínseques. Sovint, aquestes tasques, han de ser realitzades, manualment per manca de l’equipament i els productes de suport, adaptats a les necessitats de les persones ateses. Els professionals cuidadors, estan exposats, d’aquesta forma, a la càrrega física i els trastorns musculesquelètics (T.M.E.), que s’en deriven. Aquests T.M.E. constitueixen la malaltia relacionada amb el treball, més comú a Europa i el 45% de totes les malalties professionals, sovint interactuant amb altres riscos, com els psicosocials i/o l’exposició a riscos biològics. Així mateix, i durant aquestes tasques de mobilització, la persona atesa pot veure’s exposada a riscos adversos derivats de tècniques manuals sub-optimals, realitzades, si més no, d’una manera poc segura i sovint poc confortables. En definitiva, tant els professionals en actiu com els estudiants dels àmbits d’atenció a les persones, estan en risc de patir lesions, que poden limitar la seva salut i productivitat a curt i llarg termini. Les polítiques de seguretat, recomanacions sobre bones pràctiques i l’eliminació o reducció de tècniques manuals, constitueixen, un repte, per aconseguir, les condicions més segures tant per professionals com per les persones receptores del serveis. La informació i formació constitueixen, així, un mitjà prioritari de sensibilització i de difusió de la Prevenció del seu Capital de Salut.

Els objectius del taller són:

Fomentar les polítiques de risc mínim i dels entorns de treball amb seguretat
Aprendre la utilització i optimització de tecnologies segures i els productes de suport per la mobilització i el desplaçament de persones
Fomentar els principis rectors per a la mobilitat i la mobilització integral i centrada en la persona
Aprendre els principis fonamentals de les bones pràctiques i del posicionament segur davant les tasques de mobilització de risc elevat
Prevenir els riscos físics dels cuidadors derivats de les tasques de mobilització de risc elevat
Prevenir els riscos adversos de les persones amb necessitats de suport

Adreçat a
Professionals de l’àmbit sanitari i social (infermeria, fisioteràpia, teràpia ocupacional), tècnics de prevenció de riscos laborals i docents d’aquesta temàtica

Informació general
Preu: 5 € Taller subvencionat per Obra Social “La Caixa”, amb la col·laboració del Departament de Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Cal formalitzar la matrícula.

Lloc d’impartició: Online
Dates: 15 i 16 de juliol de 2020
Durada: 10 h
Horari: de 9 h a 11 h (streaming)