• Aquest esdeveniment ja ha passat.

IV Jornada de Salut Comunitària de Vic (ONLINE)

Dijous, 29 octubre 2020 a les 10:00 - 12:00

L’EAP Vic 1 Nord, l’EAP Vic 2 Sud, la UVic-UCC, l’Agència de Salut Pública de Catalunya, l’Ajuntament de Vic i el Projecte d’Intervenció Comunitària de Vic han organitzat la IV Jornada de Salut Comunitària de la ciutat de Vic, de forma virtual, per tal de continuar aprofundint amb la salut comunitària a la ciutat.

La Jornada es durà a terme el 29 d’octubre de 10 a 12h en format ONLINE i té per títol: Dol i acompanyament en processos de malaltia – en general, i en particular durant aquests temps de pandèmia – des d’una perspectiva intercultural.

La jornada constarà de tres blocs. El Bloc I vol centrar el tema de la jornada des de l’expertesa de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVIC-UCC. El Bloc II preveu un recull d’experiències de professionals acompanyants de la malaltia i el dol. El Bloc III vol ser un reconeixement i visibilització a les iniciatives ciutadanes durant la pandèmia de la COVID19.

PER FER LA INSCRIPCIÓ: CLICA AQUÍ

A aquelles persones inscrites, se’ls farà arribar l’enllaç per connectar-se a la Jornada al correu electrònic que ens faciliti amb la inscripció.

PROGRAMA de la Jornada, que esperem que sigui del vostre interès.

10.00 h. Presentació

10.10 h. Benvinguda a la IV Jornada de Salut Comunitària de Vic

a càrrec de Núria Vergés, regidora de salut pública i igualtat de l’Ajuntament de Vic

10.15 h. El dol i els processos de malaltia

Aspectes generals i especificitats durant la pandèmia de la COVID19

a càrrec del Dr. Xavier Gómez Batiste, director de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC ICO (Institut Català d’Oncologia) i màxim responsable de cures pal·liatives de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

10.35 h. Professionals acompanyants de la malaltia i el dol

Experiències viscudes, dificultats, reptes i propostes des d’una perspectiva intercultural

Testimoni de l’atenció primària a càrrec de Lluís Serreta, treballador social de l’EAP Vic 1 Nord.
Testimonis hospitalaris a càrrec de Sònia Carrera, Cap d’unitat d’UCI i David Ordoñez, Cap d’Àrea d’Hospitalització del Consorci Hospitalari de Vic.
Testimoni de residència de persones grans a càrrec d’Amaya Merchan, tècnica de cures auxiliars d’infermeria de la Residència del Nadal de Vic.
10.55 h. El valor de la comunitat: implicació de la ciutadania en temps de pandèmia

Exposició d’experiències i projectes

Testimonis de persones que han rebut l’acollida i acompanyament de la comunitat durant el temps de pandèmia.
Recull d’experiències i accions ciutadanes sorgides durant la crisi sanitària a VicJoan Domínguez, impulsor de la iniciativa Fem Salut, fem barri
Montserrat Faro,  infermera que va col·laborar a diversos serveis hospitalaris després de molts anys sense exercir
11.15 h. Espai de debat, precs i preguntes

Es recolliran totes les preguntes i reflexions que es vagin formulant pel xat. Es seleccionaran, i es transmetran a les persones ponents