Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

El Maltractament a les Persones Grans: Prevenció, Detecció, Intervenció

Divendres, 22 juny 2018 a les 9:00 - 14:00

curs_maltractament a les persones grans juny_2018Presentació i Objectius

En els últims anys, les situacions dels maltractament envers a les persones grans vulnerables han adquirit importància com a problema social i de salut de gran magnitud a nivell europeu i en el nostre país. Segons l’OMS, una de cada deu persones grans ha patit algun tipus de maltractament en el darrer mes. No obstant, el silenci de les víctimes fa que l’estimació de les xifres sigui molt més elevada.

Els abusos i maltractaments en aquest grup de població es produeixen en contextos personals, familiars i socials on interaccionen les representacions socials; els prejudicis i estereotips associats a l’envelliment; els factors de risc, la vulnerabilitat o les situacions de dependència associades a l’envelliment avançat; la discriminació per raó d’edat, gènere o discapacitat; i les dinàmiques relacionals basades en relacions de poder i/o de control.

El maltractament a les persones grans és una de les formes de violència més invisible i complexa atesa la seva naturalesa multidimensional i multifactorial. El silenci de les víctimes dificulta la tasca de molts professionals a l’hora de detectar i atendre aquestes situacions o de dur a terme accions de prevenció i sensibilització.

El curs pretén proporcionar eines procedimentals i instrumentals per a reconèixer, detectar i actuar davant les situacions de maltractaments a les persones grans.  Els objectius són:

Millorar l’ús i el maneig de les principals eines i instruments disponibles per a reconèixer les senyals d’alerta, els factors de risc i l’avaluació de les diverses formes de maltractament en l’àmbit familiar o domèstic i en les organitzacions.
Analitzar els principis bàsics i les guies d’actuació per a la intervenció.
Millorar el coneixement i la coordinació entre els diferents agents implicats en la intervenció, els diferents recursos i serveis existents, així com les mesures legals per a la protecció de les víctimes.

Adreçat a

Professionals i estudiants dels àmbits de la salut i dels serveis socials.

Informació general

Lloc: UVic. Campus Miramarges. C. Sagrada Família, 7. 08500 Vic