Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

DIXIT Vic organitza la conferència virtual “Imaginaris dels trastorns mentals a les sèries de televisió i el cinema”

Dijous, 28 octubre 2021 a les 17:00 - 18:30

conferència DIXIT _transtorns mentals_Irene CambraDes de fa anys a les sèries hi ha una sobreabundància de personatges protagonistes bojos, dements o, simplement, afectats per algun tipus de patiment psíquic o per un trastorn d’ordre psicològic o psiquiàtric. Proliferen els personatges ambivalents tant des d’un punt de vista moral com clínic, que són elegits pel gran públic tot i que poden ser moralment condemnables, com els protagonistes de Dexter, Killing Eve, Game of Thrones, Mindhunter, 13 Reasons Why, Sucession o The Morning Show.

Però què significa la “bogeria” en l’època actual? Però quins són i què signifiquen els trastorns mentals que es mostren en l’imaginari quotidià? Com es representen aquests trastorns mentals en les sèries de televisió? En quina mesura els retrats són més o menys realistes, i compleixen una finalitat de normalitzar noves conductes o imaginaris? Aquestes són algunes de les qüestions que es tractaran a la conferència “Imaginaris dels trastorns mentals a les sèries de televisió i el cinema”, que DIXIT Vic Centre de Documentació de Serveis Socials retransmetrà en directe per internet el 28 d’octubre amb motiu de la commemoració del Dia Mundial de la Salut Mental a Osona.

La xerrada anirà a càrrec d‘Irene Cambra Badii, doctora en Psicologia, investigadora a la Càtedra de Bioètica de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i professora associada de Bioètica de la Universitat Pompeu Fabra. Els seus principals interessos de recerca són els estudis de cinema i sèries de televisió, així com el seu ús com a ajut docent en innovació educativa. El 2020 va publicar, amb Jorge Martínez-Lucena, el llibre Imaginarios de los trastornos mentales en las series (Editorial UOC).

L’activitat també servirà per parlar d’afeccions com l’esquizofrènia, la depressió i les demències, el trastorn obsessiu compulsiu, el trastorn narcisista i els trastorns relacionats amb substàncies addictives, a través de les sèries. Les ficcions ajudaran a entendre i a reflexionar sobre els imaginaris socials en relació amb temes complexos que involucren el patiment mental, els models sobre la ment i les formes de pensar la salut mental, els diagnòstics i tractaments.

Més informació i inscripcions

Mostra els detalls