• Aquest esdeveniment ja ha passat.

DIXIT Vic acull la presentació virtual de l’Escala de Valoració Sociofamiliar TSO

Dimecres, 12 maig 2021 a les 18:00 - 19:30

conferència escala TSOA Espanya, durant el 2020, les persones majors de 65 anys representaven el 19,7% de la població. Aquest percentatge augmentarà fins al 24,9 % el 2029 i fins al 38,7% el 2064, segons les projeccions de l’Institut Nacional d’Estadística. Tenint en compte aquestes dades, es preveu un augment del volum de feina en els serveis socials de l’atenció primària, ja que les persones majors de 65 anys són el 40% de les persones usuàries.

Per aquest motiu, els i les professionals del treball social necessitaran comptar amb instruments objectius vàlids i fiables que els permetin prioritzar i orientar les seves intervencions. L’Escala de Valoració Sociofamiliar TSO (Escala TSO) ha estat recentment actualitzada per un equip de professionals del treball social de serveis socials i sanitaris de les comarques de Barcelona i de la Universitat d’Alacant.

DIXIT Vic Centre de Documentació de Serveis Socials n’acollirà la presentació virtual el 12 de maig. Durant l’acte, es donaran a conèixer les seves principals característiques d’ús com una eina estandarditzada, dirigida a valorar el nivell de risc social de les persones grans de 65 anys o més no institucionalitzades que resideixen de forma habitual en un entorn comunitari.

Aquesta versió millorada i actualitzada de l’Escala TSO, disponible en català i en castellà, recull totes les característiques metodològiques exigibles per esdevenir un instrument vàlid i fiable de pràctica habitual per a les treballadores i els treballadors socials en la intervenció amb població geriàtrica.

La sessió, que anirà a càrrec de l’equip que ha validat l’eina, serà conduïda per Víctor M. Giménez, treballador social i professor del Departament de Treball Social i Serveis Socials de la Universitat d’Alacant; Eva Rovira, treballadora social a l’Ajuntament de Centelles; Núria Viñas, treballadora social del Consell Comarcal d’Osona, i Carme Guinovart, treballadora social de l’Hospital de la Santa Creu de Vic.

L’acte comptarà amb la presentació a càrrec de Meritxell Benedí, directora general de Serveis Socials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

Més informació i inscripcions:

Data: 12 de maig de 2021 de 18 a 19.30 h.
Conferència virtual via Zoom (es facilitarà l’enllaç en el correu de confirmació d’inscripció).
Inscripció: Aforament virtual limitat, cal inscripció prèvia emplenant el següent formulari.

Organització: DIXIT Vic.