Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

DIXIT Girona organitza l’activitat “Com podem construir un ús responsable de les pantalles en els joves?”

Dimecres, 8 juny 2022 a les 9:00 - 12:00

conf_joves_pantalles_DIXIDIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Marià Casadevall ha programat per al pròxim 8 de juny l’activitat presencial “Com podem construir un ús responsable de les pantalles en els joves?”, que tindrà lloc a l’Auditori Josep Irla de l’Edifici de la Generalitat de Catalunya a Girona (plaça Pompeu Fabra, 1).

L’acte estarà dividit en dues parts. En la primera, es compartiran propostes d’intervenció per part dels professionals que intervenen en gent jove per construir un ús responsable de les pantalles i oferint eines per a la prevenció de la sobreutilització i l’addicció dels dispositius digitals. Aquest debat anirà a càrrec de Jordi Bernabeu, psicòleg especialitzat en l’atenció als adolescents i joves, especialment en la prevenció en el consum de drogues i usos d’Internet, xarxes socials i altres pantalles. Actualment, treballa a la Fundació Althaia Xarxa Assistencial Universitària Manresa i és professor del departament de Pedagogia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

En la segona part, s’exposarà l’experiència de l’espai jove sense pantalles de Vilobí d’Onyar: com es va prendre la decisió, com es gestiona la mesura i, sobretot, quins resultats han obtingut. La presentació d’aquesta bona pràctica i la moderació del debat amb les persones assistents anirà a càrrec de Gemma Porcel, tècnica de Joventut, Educació i Igualtat i dinamitzadora de l’Espai Jove de Vilobí d’Onyar, i Biel Merino, regidor de Joventut del mateix consistori.

La presentació de l’activitat anirà a càrrec d’Alexis Serra, secretari d’Infància, Adolescència i Joventut del Departament de Drets Socials.

Més informació i inscripcions

Mostra els detalls