- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Curs “Elaboració de documents ofimàtics accessibles” (4ª edició ONLINE)
Dilluns, 15 juny 2020 a les 10:00 - 12:30
El curs introdueix als assistents en les barreres que sovint presenten alguns documents o recursos docents per a les persones amb discapacitat i en el marc legislatiu que promou la seva eliminació. A partir d’exercicis molt aplicats, el professional aprendrà a “veure amb nous ulls” els seus recursos i a crear un document de text i una presentació de forma accessible. També aprendrà les possibilitats de lectura adaptada que ofereix el programari Adobe Reader.
Però per què un document PDF sigui útil per a persones amb discapacitats de visió, dislèxia o discapacitat motriu cal que aquest estigui ben estructurat i sigui adaptable a les preferències de presentació de cada usuari, és a dir: cal que sigui accessible.
Així el curs, explica com avaluar el nivell d’accessibilitat d’un document PDF i com crear un document PDF accessible a partir d’un document MS Word.
Objectius:
Entendre la necessitat de crear documents i recursos docents que siguin fàcils d’usar per a les persones en general, i en particular per a les persones amb discapacitats.
Sensibilització i informació sobre legislació i estàndards vigents en accessibilitat.
Introducció a la creació de documents ofimàtics accessibles.
Dirigit a
Professionals que han d’elaborar documents públics (institucions públiques i privades), docents i professionals de la comunicació.
Informació general
Preu: 5 €. Curs subvencionat per Obra Social “La Caixa” amb la col·laboració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. Places limitades.
Cal formalitzar la matrícula
Lloc de realització: ONLINE a través de Zoom
Durada: 10 hores
Dates: 15 i 22 de juny de 2020
Horari: 10:00 a 12:20h i de 12:40 a 14:00h
Certificació:
– Certificat d’assistència. Cal assistir al 80% de les sessions.