• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Conferència DIXIT Vic”La violència interpersonal contra els menors a l’esport. Presentació del Projecte CASES”

Dijous, 16 juny 2022 a les 16:30 - 18:00

Projecte CASESEl 81% dels homes i el 75% de les dones ha patit almenys una experiència d’algun tipus de violència interpersonal dins de l’esport quan era infant o adolescent. Aquesta és només una de les dades que es desprèn d’una enquesta feta a més de 10.000 persones d’entre 18 i 30 anys de sis països europeus (Alemanya, Àustria, Bèlgica, Espanya, Regne Unit i Romania).

El qüestionari forma part del marc del projecte europeu Erasmus+ “Child Abuse in Sport-European Statistics” (CASES), en què col·laboren set universitats europees, dues organitzacions esportives nacionals i una entitat internacional amb experiència i compromís en la millora de la seguretat dels nens i nenes en l’esport per a protegir-los dels abusos.

La recerca CASES vol respondre a la pregunta “Quina és la prevalença de la violència interpersonal contra els infants actius en l’esport organitzat, dins i fora de l’esport?”. Per això es van recopilar proves científicament sòlides sobre l’escala i les dinàmiques d’aquest tipus de violència contra els menors en l’esport. La recollida de dades es va realitzar a través d’una enquesta amb què es va preguntar a més de 10.000 persones sobre les seves experiències a l’esport organitzat, fora del currículum escolar, abans de complir la majoria d’edat.

Per conèixer millor aquest projecte i els resultats obtinguts, DIXIT Vic ha programat per al 14 de juny la xerrada “La violència interpersonal contra els menors a l’esport. Presentació del Projecte CASES”, que es retransmetrà en directe per internet. L’acte anirà a càrrec de la doctora en Sociologia de l’Esport Montse Martín i la doctora en Biomedicina Eva Cirera, totes dues membres del Grup de Recerca en Esport i Activitat Física (GREAF) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

Durant la xerrada, les ponents presentaran el projecte, exposaran la metodologia emprada en la recerca, els resultats obtinguts i la prevalença de la violència interpersonal contra menors a l’esport, així com les característiques de les experiències abusives més greus i les conclusions que ha posat en relleu l’estudi.

En el transcurs de l’activitat també es comptarà amb la presència de Pepe Godoy, qui explicarà la seva experiència com a supervivent de violència interpersonal sexual durant la seva infància en l’àmbit del futbol basc.

Més informació i inscripcions:

Data: 16 de juny de 2022 de les 16:30 a les 18 hores.

Conferència virtual via Zoom (empleneu el següent formulari abans de les 14 h del dia de l’activitat per rebre l’enllaç i la contrasenya per correu electrònic).

Organització: DIXIT Vic.

Mostra els detalls