• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Conferència DIXIT Vic “El paper de l’educació social en el procés de reinserció social als centres penitenciaris”

Dijous, 4 maig 2023 a les 17:00 - 18:30

Conferència DIXIT Vic Entendre la presó com una institució que se centra en la millora dels processos socialitzadors i de millores competencials és clau per entendre els models d’intervenció social i comunitària que s’hi porten a terme amb l’objectiu d’estimular el canvi de les persones internes, millorar el seu procés d’incorporació social i afavorir en la transformació de desistiment delictiu.

DIXIT Vic Centre de Documentació de Serveis Socials ha organitzat la conferència “El paper de l’educació social en el procés de reinserció social als centres penitenciaris” per conèixer millor el rol dels educadors i les educadores socials en el procés de transició i retorn a la comunitat de les persones privades de llibertat. La xerrada, que tindrà lloc el 4 de maig i es retransmetrà per internet, anirà a càrrec dels educadors socials Yanina Díaz Ortega i Jordi Enjuanes Llop.

Yanina Díaz, també graduada en Antropologia Social i Cultural, treballa actualment d’educadora social al Centre Penitenciari de Lledoners i com a docent del grau en Educació Social de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Jordi Enjuanes, doctor en Educació i també graduat en Treball Social, és educador del Departament de Justícia, Drets i Memòria i professor de la Càtedra de Justícia Social i Restaurativa de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-Universitat Ramon Llull (URL).

Durant la xerrada, donaran a conèixer les tasques que els i les professionals de l’educació social desenvolupen en els centres penitenciaris i les contradiccions amb les quals aquest col·lectiu ha de conviure per poder-les dur a terme. Els ponents parlaran del vincle que genera l’educador/a amb la persona reclusa i la institució, i de com construir un bon vincle perquè la persona condemnada entengui que la presó també és un espai de canvi.

Els conferenciants destacaran com és d’important identificar les necessitats de cada persona presa i planificar el procés de reinserció mitjançant un pla de treball. També explicaran quin és el treball educatiu en relació amb l’etiologia delictiva i el treball de construcció ciutadana per a la reincorporació de la persona a la societat.

Mostra els detalls

Data: