Entrevista al Dr. Xavier Gómez-Batiste, sobre cures pal·liatives, en el context de la COVID-19

with No hi ha comentaris

Xavier Gómez-Batiste: “La crisi de la Covid-19 ha estat un trauma social, però també una oportunitat per fer aflorar valors com la compassió i la solidaritat”

Xavier Gómex-Batiste és director de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVic-UCC ICO (Institut Català d’Oncologia) i màxim responsable de cures pal·liatives de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). També és professor de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, on coordina l’assignatura “Medicina social i habilitats comunicatives” de segon curs, que precisament s’imparteix al llarg d’aquest mes de maig i que compta com a docents amb Jordi Amblàs, Agnès Calsina, Xavier Costa i Josep Maria Vilaseca.

En el context de la crisi sanitària de la Covid-19, Gómez Batiste, des de la càtedra i juntament amb altres experts, entre els quals membres de la Càtedra de Bioètica de la mateixa Universitat, ha liderat l’elaboració d’un document de recomanacions per a la presa de decisions ètiques i clíniques en residències, que ha estat adoptat pel Departament de Salut i pel Servei Català de la Salut com a referent i model d’aplicació propi. El passat 7 de maig, el metge i professor va ser un dels protagonistes del programa Primera línia, de TV3, en el procés de producció del qual la periodista Fúlvia Nicolàs va elaborar aquesta entrevista.

Llegir més