El co-coordinador de la Càtedra de Salut Mental, Salvador Simó, realitza una estada de recerca a Xile

with No hi ha comentaris

Salvador Simó, recercador del CESS, com a co-coordinador de la Càtedra de Salut Mental i coordinador del GR Salut Mental i Innovació Social, i professor de la FCSB; ha realitzat una estada de recerca a Xile. Concretament a la Universitat Andrés Bello (UNAB) i a la Universitat de Magallanes (UMAG), la universitat continental més austral del món, del 6 al 22 d’abril.

A Santiago de Xile, amb la UNAB es van posar les bases per replicar a Xile el projecte de recerca acció “Art i cultura pel benestar i la participació social”. Concretament es treballarà amb persones amb malaltia mental amb el Museu d’Arts Visuals de Santiago i amb el Museu de Belles Arts. El Dr. Simó va compartir la metodologia de recerca amb l’equip de la UNAB. Actualment l’equip del Dr. Simó ha desenvolupat aquest projecte de recerca acció en institucions de gran prestigi com el Museu Thyssen de Madrid, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona o el Palau de la Música catalana, per citar tres exemples. A la UNAB va assessorar el grau de Teràpia Ocupacional en el disseny del seu nou currículum. Tanmateix, va participar el la gravació d’un documental internacional sobre Art i Salut Mental.

A la Universitat de Magallanes, la finalitat primordial era establir lligams i iniciar projectes de recerca acció amb el nou Centre Assistencial, Docent i de Recerca. Tanmateix va col·laborar assessorant la Vicerectoria de Vinculació amb el Medi en el desenvolupament de projectes de Responsabilitat Social Corporativa; i amb la Facultat de Salut, concretament amb el grau de Teràpia Ocupacional. Fruit de l’ estada s’han acordat projectes de recerca acció en salut mental, emprenedoria social i en teràpia eco-social (projectes amb impacte ecològic i social, incorporant a les comunitats primigènies que encara existeixen al territori de la Patagònia xilena). Fruit de l’estada s’ha obert la possibilitat de firmar un conveni de col·laboració entre la UVic-UCC i la Universitat de Magallanes, que s’afegiria al ja existent amb la UNAB.