Catalunya, objectiu Areté, Excel·lència Social

with No hi ha comentaris

Article d’opinió de Marina Geli

Areté, en grec excel·lència. Mateixa arrel etimològica que “millor”, “esforç per créixer”, “per millorar”. Equivalent a la “virtut” de l’època de l’ Antiga Roma.

Fa pocs dies, dins cicle de conferències de la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya, vaig assistir a una conferència organitzada per DIXIT Vic conjuntament amb la Facultat de Ciència i Tecnologia, on Ruben Junquera i David Hernández (enginyers) presentaren el projecte d’empresa Areté, liderat des d’Osona. Aquest, impulsat per directius osonencs amb el suport del Col·legi Enginyers Industrials de Catalunya, intenta assajar un model d’empresa que prioritzi la cooperació entre persones, empreses i societat. L’ ètica compartida com a valors conjunts. Fer coexistir la recerca de la felicitat de les persones, el rendiment de les empreses i el progrés social.

«Excel·lència Social. Des de l’educació, des de l’empresa, des de les institucions públiques i privades. Es tracta de publificar el sentit dels objectius cap el bé comú. Construir confiança»

Accés a l’article complet de Marina Geli, sobre Catalunya: Objectiu Areté (publicat a Nació Digital)