El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – UVIC – UCC, acull Vera Zina, estudiant PhD, que hi fa una estada de recerca.

Vera Zina està especialitzada en taxonomia i biolecologia de les formigues. Forma part del grup de recerca ForBio (Sustainable management of biotic resources, ecosysstem quality anb services) de l’Instituto Superior d’Agronomia de la Universitat de Lisboa.

L’estudi que duu a terme al CERM es centra en aprofundir en el paper de les formigues com a bioindicadores de la qualitat del bosc de ribera. Més concretament, estudiarà les poblacions de formigues del riu Segre a la Cerdanya, el Ter a Osona i el Congost a Granollers localitats on l’entitat treballa en el marc del projecte LIFE Alnus de restauració de vernedes a Catalunya.