El coordinador del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – UVic – UCC, Marc Ordeix, va participar al congrés Fish Passage 2018 (Eighth International Conference on River Connectivity & First International Symposium on Hydropower and Fish Management) que es va celebrar a Albury (SE d’Austràlia) entre el 10 i el 14 de desembre.

D’una banda, s’hi va presentar un llibre on ha participat: From Sea to Source V2.0. Protection and restoration of fish migration in rivers worldwide (descarregable  a: www.fromseatosource.com), que es va lliurar a tots els assistents. Així mateix, aquest investigador hi va presentar una comunicació oral sobre l’estudi dels moviments dels peixos al tram final del riu Ebre per sistemes de telemetria ultrasònica, fet en el marc del projecte Life MigratoEbre (www.migratoebre.eu). La trobada també va incloure la visita a diversos dispositius de pas per a peixos del riu Murray.

Aquest congrés, on es presenten i intercanvien coneixements i experiències relacionades amb la gestió de les migracions dels peixos d’arreu del món, l’organitza bianualment la Universitat de Massachusetts Amherst, alternant la seu entre els EUA i altres països. El 2018, en col·laboració amb la Universitat de Charles Sturt i el Govern de Nova Gal·les del Sud, va reunir més de 350 persones de 40 països diferents i s’hi van presentar 220 comunicacions orals.