El CERM ha engegat avui la setmana ambiental de Manlleu amb la millora del meandre del Gelabert amb alumnes d’ESO dels diferents centres educatius. Es tracta, d’una banda de participar en l’eliminació d’espècies vegetals al·lòctones, principalment acàcies o robínies i, de l’altra fer la neteja fluvial al llarg d’un transecte de 100 m lineals de riu, caracteritzar i pesar les deixalles.

Durant aquesta Setmana es concentra la major part de l’oferta d’activitats dedicades al medi ambient que es fan al municipi. Està organitzada pel Servei de Medi Ambient de l’ajuntament i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter-UVic-UCC.

S’organitzen diferents activitats relacionades amb la cura i respecte al medi ambient, hi ha propostes organitzades per a les diferents escoles de Manlleu, així com també altres tallers de medi ambient  adreçats al públic general i per a tothom que hi estigui interessat.

Prop d’un miler d’alumnes participaran en aquestes activitats de coneixement i millora del medi centrats en diferents temàtiques.

Entre d’altres activitats es destaquen les activitats de coneixement i millora als boscos de ribera del meandre del Gelabert i als horts de Can Sanglas els alumnes de primària coneixeran el projecte de voluntariat i horticultura ecològica.

A banda de les activitats esmentades també durant la setmana ambiental també es fan visites guiades a l’exposició temporal que acull el Museu del Ter   “Migratoebre. Per un riu ple de vida” sobre l’evolució històrica i ecològica del tram final del riu Ebre. Migratoebre és un projecte LifeNatura el qual el CERM hi participa com a soci.