Aquest curs s’inicia la segona fase del projecte “Prisma: Treballant l’equitat des d’una perspectiva interseccional als centres educatius de Vic”, que es va posar en marxa el 2022. El projecte, finançat per l’Ajuntament de Vic, està coordinat pel Gerard Coll-Planas i la Gloria García-Romeral del CEIG de la UVic-UCC i compta amb la col·laboració del CIFE i de l’entitat Lo Relacional. El projecte Prisma té per objectiu definir un model educatiu innovador d’intervenció integral per treballar l’abordatge de les desigualtats des d’una perspectiva interseccional als centres de primària i secundària de Vic. 

La proposta es basa en una metodologia participativa, a fi que el professorat de cada centre pugui implicar-se en la construcció d’un nou model d’intervenció marc que s’ajusti a les necessitats de cada context educatiu. Així, el projecte Prisma contempla una etapa de formació comuna a tots els centres i una etapa posterior en què cada centre, amb l’acompanyament d’un equip assessor, podrà decidir com avança en el disseny i implementació del model d’intervenció. 

Actualment, durant el curs 23/24 s’està duent a terme la prova pilot a l’escola La Sínia i a l’Institut de Secundària La Plana. Aquesta segona fase del projecte també inclou l’elaboració d’entrevistes i una revisió amb perspectiva interseccional dels recursos educatius en matèria d’equitat dels quals disposen els centres educatius que permetrà la seva aplicació al model d’intervenció. Així mateix, el projecte compta amb un espai de trobada amb representants de diversos centres educatius de la ciutat per fer el seguiment de la prova pilot i aprofundir en els diferents temes que interpel·len a tots els centres. La tercera fase, que es durà a terme durant els propers dos cursos, preveu la implementació d’aquest model al conjunt de centres educatius de Vic.

Prova pilot del Projecte Prisma