RELACIONS LÈSBIQUES I PRESTACIÓ DE SUPORT és un projecte d’investigació, a càrrec de la doctoranda Mónica Laliga Mollá, sobre els processos de cerca d’ajuda en les situacions de maltractament en parelles de dones lesbianes. Aquest projecte s’emmarca en el programa doctoral en Estudis de Gènere: Cultures, Societat i Polítiques, per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (Barcelona) sota la direcció de la Dra. Conchi San Martín Martínez i el Dr. Gerard Coll Planas.

Actualment, les relacions de maltractament o abús en les dones lesbianes estan invisibilitzades en l’àmbit social i acadèmic. A diferència d’altres contextos, com en l’àmbit anglosaxó, no disposem d’estudis que informin sobre els processos de cerca d’ajuda en les dones lesbianes que viuen o continuen vivint situacions d’abús o maltractament. Per això, amb el propòsit de visibilitzar aquesta problemàtica i amb la finalitat que tingui implicacions polítiques a través de la creació i desenvolupament de mesures o recursos específics amb caràcter integral, hem decidit dur a terme aquesta recerca en l’àmbit català.

Per a la investigació, han elaborat un breu qüestionari dirigit exclusivament a: Dones lesbianes, majors d’edat i que resideixin habitualment en alguna de les províncies de Catalunya (Barcelona, Tarragona, Lleida o Girona). La participació és voluntària i totalment anònima, per això us convidem a col·laborar en el present estudi i a contestar amb sinceritat. Considerem que la vostra participació pot ser de gran utilitat per a millorar l’acompanyament, atenció i prestació de suport en les relacions lèsbiques.

El qüestionari de la investigació estarà en actiu fins al 31 de gener i hi podeu participar a través d’aquest enllaç: