Cuxart, M. P., Roldán, S. M., Gismero, E., & Tellado, I. (2021)
“Evidence of gender violence negative impact on health as a lever to change adolescents’ attitudes and preferences towards dominant traditional masculinities”
International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(18)
Carrillo Flores, Isabel i Prat Viñolas, P. (2020)
“La Sección Femenina y sus ambivalencias de género proyectadas en los NO-DO” en Collelldemont, E. y Vilanou, C.
Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual de los NO-DO. Ediciones Trea, pp.207-224.
Julio, Teresa (2019)
“María Luz Morales y la colección “Las obras maestras al alcance de los niños” de la editorial Araluce ante la censura franquista”
Boletín de la Real Academia Española, XCIC (CCCXX), 650-685.
Carrillo Flores, Isabel (2019)
“Pedagogia de la memòria, una resposta als autoritarismes de gènere”
Quaderns d’Educació Contínua. N.um. 42, pp. 5-13.
Tellado, Itxaso (2019)
“Global women leaders. breaking boundaries”
International Journal of Educational Leadership and Management, 7(1), 135-137.
Carrillo Flores, Isabel (2017)
“Los nudos de género. Apuntes para la formación ética de educadoras y educadores”
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social. Vol. 6, Num. 2. Disponible: https://revistas.uam.es/riejs/article/view/8590
Carrillo Flores, Isabel (coord.) (2016)
“Relacions de poder, violències i altres formes de relació abusiva. La transversalitat del gènere”
Tort, Antoni (2015)
“Pepita Casanellas i Escofet (1922-2007): educació, catolicisme i compromís social. Dins: Soler Mata., J. Vint mestres i pedagogues catalanes del segle XX. Un segle de renovació pedagògica a Catalunya”
Barcelona: Rosa Sensat, Pags. 269-284.
Tellado, Itxado i Martín, Noemi (2012)
“Violencia de Género y Resolución Comunitaria de Conflictos en los Centros Educativos”
Géneros, 3: 300-319
Guitart, Rosa M. (2012)
“La pràctica de la coeducació a l’escola”
Revista Guix, 385: 57-61
Tort, Antoni (2012)
“Entrevista a Pilar Benejam. Dins: Godayol, P. (ed.), Converses amb catalanes d’avui”
Vic: Eumo editorial. Pàgines 93-105.
Carrillo, Isabel; Padrós, Núria; Guitart, Rosa M. i Fatsini, Esther (2011)
“Responsabilidad de las universidades en la igualdad y la prevención de la violencia: un modelo de formación ética”
Género y sexualidades. 264-273
Fatsini, Esther; Guitart, Rosa M. i Carrillo, Isabel (2010)
“A voltes amb la coeducació: de la igualtat de gènere a l’educació en diversitat”
Revista Guix, 363: 73-79
Carrillo, Isabel; Fatsini, Esther; Prat, Pilar i Guitart, Rosa M. (2010)
“Investigar per desvelar els models de gènere en l’adolescència”
Temps d’educació, 39: 125-138
Carrillo, Isabel i Collelldemont, Eulàlia (2010)
“Leonor Serrano i Pablo (1890-1942): feminisme i pedagogia a Diana”
Annals del Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca, 21: 423-448
Tort, Antoni (2010)
“L’aliança de les mestres. Apunts sobre la renovació pedagògica en la formació inicial del professorat. DINS: AAVV, Doctes, doctores i catedràtiques. Cent anys d’accés lliure de la dona a la universitat”
Barcelona: Comissió Dona i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC)/Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya. Pàgines 127-137.
Godayol, Pilar (2009)
“L’Institut de Cultura i Biblioteca Popular de la Dona: educar en femení i en català”
Anuari Verdaguer. Revista d’Estudis Literaris del segle XIX, 17: 359-372
Carrillo, I; Tort, Antoni (2009)
“Mestres i Pedagogues”
Vic: Serveis de Publicacions de la Universitat de Vic. Pàgines: 1-56.
Fatsini, Esther; Gibert, Rosa; Guitart, Rosa M. i Sitjà, Ramon (2008)
“Els coneixements: què ensenyem a l’escola? Què aprenen els nois i les noies?”
Revista Guix, 345: 13-18
Fatsini, Esther; Gibert, Rosa; Guitart, Rosa M. i Sitjà, Ramon (2007)
“Iguals però diferents, una visió de gènere”
Revista Guix, 334: 56-61
Tort, Antoni (2006)
“Mestres. DINS: Godayol, P. (ed.), Catalanes del XX”
Vic: EUMO editorial. P. 173-205.
Carrillo, Isabel (2005)
“Diez valores para el siglo XXI: libertat, igualdad, diferencia, sostenibilidad, civismo, democracia, cooperación, sensibilidad, compromiso, utopía”
Barcelona: Ciss Praxis
Tort, Antoni (2005)
“La mestra ‘rondallera’. Maria Antònia Canals i la formació dels mestres. DINS: Alsina, À., Soler, J. (eds.): “Mª Antònia Canals. El compromís amb la renovació de l’escola”
Vic: EUMO editorial.
Carrillo, Isabel (2004)
“Educació en valors: dones, igualtat i diferència”
Revista Catalana de pedagogia, 3: 131-148
Carrillo, Isabel (2004)
“Gènere i educació en valors. Realitat i polítiques educatives en el context espanyol”
Temps d’educació, 28: 221-240
Tort, Antoni (1999)
“Ellen Key i l’infant del nou segle. DINS HERAS, P; VILANOU, C., (Eds.), Pedagogia amb veu de dones.”
Barcelona: Servei de Publicacions de la UB