Cuxart, M. P., Roldán, S. M., Gismero, E., & Tellado, I. (2021)

“Evidence of gender violence negative impact on health as a lever to change adolescents’ attitudes and preferences towards dominant traditional masculinities”

International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(18)

Descarrega-te’l 

 

Carrillo Flores, Isabel i Prat Viñolas, P. (2020)

“La Sección Femenina y sus ambivalencias de género proyectadas en los NO-DO” en Collelldemont, E. y Vilanou, C.

Totalitarismos europeos, propaganda y educación. Una historia visual de los NO-DO. Ediciones Trea, pp.207-224.


Julio, Teresa (2019)

“María Luz Morales y la colección “Las obras maestras al alcance de los niños” de la editorial Araluce ante la censura franquista”

Boletín de la Real Academia Española, XCIC (CCCXX), 650-685.


Carrillo Flores, Isabel (2019)

“Pedagogia de la memòria, una resposta als autoritarismes de gènere”

Quaderns d’Educació Contínua. N.um. 42, pp. 5-13.


Tellado, Itxaso (2019)

Global women leaders. breaking boundaries

International Journal of Educational Leadership and Management, 7(1), 135-137.

Descarrega-te’l


Carrillo Flores, Isabel (2017)

“Los nudos de género. Apuntes para la formación ética de educadoras y educadores”

Revista Internacional de Educación para la Justicia Social. Vol. 6, Num. 2. Disponible: https://revistas.uam.es/riejs/article/view/8590


Carrillo Flores, Isabel (coord.) (2016)

“Relacions de poder, violències i altres formes de relació abusiva. La transversalitat del gènere”

Programa de Millora i Innovació en la Formació Inicial de Mestres. Col·lecció DocsMIF, núm 1. Disponible: https://mif.cat/relacions-de-poder-violencies-i-altres-formes-de-relacio-abusiva-la-transversalitat-del-genere/

Tort, Antoni (2015)

Pepita Casanellas i Escofet (1922-2007): educació, catolicisme i compromís social. Dins: Soler Mata., J. Vint mestres i pedagogues catalanes del segle XX. Un segle de renovació pedagògica a Catalunya

Barcelona: Rosa Sensat,  Pags. 269-284.


Tellado, Itxado i Martín, Noemi (2012)

“Violencia de Género y Resolución Comunitaria de Conflictos en los Centros Educativos

Géneros, 3: 300-319

Descarrega-te’l


Guitart, Rosa M. (2012)

“La pràctica de la coeducació a l’escola”

Revista Guix, 385: 57-61


Tort, Antoni (2012)

Entrevista a Pilar Benejam. Dins: Godayol, P. (ed.), Converses amb catalanes d’avui

Vic: Eumo editorial. Pàgines 93-105.


Carrillo, Isabel; Padrós, Núria; Guitart, Rosa M. i Fatsini, Esther (2011)

“Responsabilidad de las universidades en la igualdad y la prevención de la violencia: un modelo de formación ética”

Género y sexualidades. 264-273


Fatsini, Esther; Guitart, Rosa M. i Carrillo, Isabel (2010)

“A voltes amb la coeducació: de la igualtat de gènere a l’educació en diversitat”

Revista Guix, 363: 73-79


Carrillo, Isabel; Fatsini, Esther; Prat, Pilar i Guitart, Rosa M. (2010)

“Investigar per desvelar els models de gènere en l’adolescència”

Temps d’educació, 39: 125-138

Descarrega-te’l


Carrillo, Isabel i Collelldemont, Eulàlia (2010)

“Leonor Serrano i Pablo (1890-1942): feminisme i pedagogia a Diana”

Annals del Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca, 21: 423-448


Tort, Antoni (2010)

L’aliança de les mestres. Apunts sobre la renovació pedagògica en la formació inicial del professorat. DINS: AAVV, Doctes, doctores i catedràtiques. Cent anys d’accés lliure de la dona a la universitat

Barcelona: Comissió Dona i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC)/Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya. Pàgines 127-137.


Godayol, Pilar (2009)

“L’Institut de Cultura i Biblioteca Popular de la Dona: educar en femení i en català

Anuari Verdaguer. Revista d’Estudis Literaris del segle XIX, 17: 359-372

Descarrega-te’l


Carrillo, I; Tort, Antoni (2009)

Mestres i Pedagogues

Vic: Serveis de Publicacions de la Universitat de Vic. Pàgines: 1-56.


Fatsini, Esther; Gibert, Rosa; Guitart, Rosa M. i Sitjà, Ramon (2008)

“Els coneixements: què ensenyem a l’escola? Què aprenen els nois i les noies?”

Revista Guix, 345: 13-18


Fatsini, Esther; Gibert, Rosa; Guitart, Rosa M. i Sitjà, Ramon (2007)

“Iguals però diferents, una visió de gènere

Revista Guix, 334: 56-61

Descarrega-te’l


Tort, Antoni (2006)

Mestres. DINS:  Godayol, P. (ed.), Catalanes del XX

Vic: EUMO editorial. P. 173-205.


Carrillo, Isabel (2005)

“Diez valores para el siglo XXI: libertat, igualdad, diferencia, sostenibilidad, civismo, democracia, cooperación, sensibilidad, compromiso, utopía”

Barcelona: Ciss Praxis


Tort, Antoni (2005)

La mestra ‘rondallera’. Maria Antònia Canals i la formació dels mestres. DINS: Alsina, À., Soler, J. (eds.): “Mª Antònia Canals. El compromís amb la renovació de l’escola” 

Vic: EUMO editorial.


Carrillo, Isabel (2004)

“Educació en valors: dones, igualtat i diferència”

Revista Catalana de pedagogia, 3: 131-148

Descarrega-te’l


Carrillo, Isabel (2004)

“Gènere i educació en valors. Realitat i polítiques educatives en el context espanyol”

Temps d’educació, 28: 221-240

Descarrega-te’l


Tort, Antoni (1999)

Ellen Key i l’infant del nou segle. DINS HERAS, P; VILANOU, C., (Eds.), Pedagogia amb veu de dones.

Barcelona: Servei de Publicacions de la UB