L’educació superior i en l’àmbit escolar és l’àmbit temàtic dels projectes de recerca finançats.

Dos projectes coordinats pel CEIG, en el marc del grup de recerca consolidat Grup d’Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació (GETLIHC) (2021 SGR 399), han rebut finançament de la darrera convocatòria Erasmus +. Cadascun dels projectes, que s’executaran en els propers tres anys, comptarà amb 400.000€ de pressupost.

En l’àmbit escolar, el projecte seleccionat ha estat Approaching children’s literature from an intersectional perspective (Zoom-Out), que té com a investigador principal (IP) en Gerard Coll i que cerca aproximar-se a la literatura infantil des de la interseccionalitat, fomentant el pensament crític entre personal docent i estudiants. Entre el personal de la UVic que forma part del projecte també trobem les investigadores Auba Llompart, Caterina Riba i Mar Binimelis. Les principals entitats col·laboradores d’aquest projecte que en constitueixen el partenariat, trobem les escoles La Sínia, Joan Miró i Josip Pupačić, a més del Servei Educatiu de l’Eixample (Catalunya i Crocàcia); Laboratorium Zmiany (Polònia), una entitat dedicada a la millora social de la situació de les dones a nivell internacional; la Fundació Artem Silesiam Promovere (Polònia), dedicada al foment de la cultura, la ciència i l’art; l’Associació Petit Philosophy (Croàcia), una ONG dedicada a l’àmbit educatiu; SCOSSE (Itàlia), acrònim de Soluzioni Comunicative Studi Servizi Editoriali, és a dir, una plataforma especialitzada en la comunicació orientada a esdeveniments i accions socials; i Il Pungliglione (Itàlia), una cooperativa orientada a la formació i l’empoderament comunitari.

Pel que fa a l’àmbit de l’educació superior, l’altre projecte escollit ha estat Inntersectionality in Higher Education (INTERHED), amb Gloria García-Romeral com a IP. Entre el personal de la UVic que participa en el projecte també trobem les investigadores Caterina Riba, Mireia Bartrons i Mar Binimelis (Unitat d’Igualtat). En aquesta recerca, l’objectiu és crear consciència i avançar cap a una educació superior interseccional més diversa i inclusiva, desenvolupant i implementant metodologies innovadores que involucrin personal docent i estudiants. A més de la Universitat de Vic, el partenariat d’aquest projecte inclou la Universitat Tècnica de Dortmund (Alemanya), la Universitat Jagiellonian (Polònia) i la Universitat Claude Bernard de Lió (França).