El Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), juntament amb l’Institut Català de les Dones (ICD), han llançat la primera edició del Premi Francesca Bartrina per a la millor tesi doctoral en estudis de gènere. Aquest nou premi s’afegeix a les ja establertes categories de millor Treball de Fi de Grau i millor Treball de Fi de Màster, les quals arriben aquest any a la seva desena i segona edició respectivament. El premi per a la millor tesi i el millor TFM són bianuals i s’alternaran cada any. Els premis, que són finançats per l’ICD dins el seu conveni anual amb la UVic-UCC, porten el nom de Francesca Bartrina, en reconeixement a la seva contribució als estudis de gènere.

Participants: Estan convidats a participar aquells estudiants que han defensat la seva tesi durant els anys 2022 i 2023 amb una qualificació d’excel·lent cum laude. Es consideraran també les tesis de doctorats interuniversitaris matriculades a la UVic-UCC, sempre que estiguin relacionades amb els estudis de gènere i utilitzin un llenguatge no sexista.

Presentació de les tesis: Les tesis s’han de enviar en format PDF a l’adreça electrònica ceig@uvic.cat, juntament amb un fitxer separat que inclogui les dades personals de l’autor/a. A més, es podrà adjuntar material complementari que serà retornat un cop finalitzat el procés del premi.

Jurat i criteris d’avaluació: El jurat estarà format per tres experts en estudis de gènere i un/a representant de l’Institut Català de les Dones. Els criteris d’avaluació inclouran la rellevància del tema, l’originalitat, el marc teòric, la coherència metodològica, i l’aplicació de la perspectiva de gènere.

Termini i lliurament del premi: El termini per a l’entrega de les tesis finalitza el 15 de maig de 2024. El veredicte es comunicarà en desembre de 2024 i l’acte de lliurament es celebrarà durant el Dia Internacional de les Dones al març de 2025. La tesi guanyadora serà dipositada al Centre de documentació i al web de l’ICD.

Aquesta iniciativa no només reconeix el treball acadèmic excepcional sinó que també fomenta la investigació en un camp d’estudi vital per a l’avanç de la igualtat de gènere a la societat.

A continuació teniu les bases del premi: