El passat divendres 5 d’abril va tenir lloc la quarta trobada grupal de Camins amb l’excepcionalitat que també va ser primera sessió de rodatge dels materials pedagògics que s’obtindran a partir del projecte Camins. De les entrevistes enregistrades el divendres en sortirà un vídeo que té per finalitat ser difós i, per tant, ser un material pedagògic tant per mestres com per alumnes.

L’objectiu del vídeo és crear reflexió i debat entorn les trajectòries educatives de les noies d’origen marroquí a través del seu testimoniatge. Durant les entrevistes van sortir experiències “possibilitadores i limitadors” en les seves trajectòries. També idees i pensaments que poden convidar a la reflexió i potser, fins i tot, a trencar amb l’estigma social. La finalitat? Que l’audiovisual ens pugui ajudar a construir propostes de millora de l’experiència educativa de noies d’origen marroquí.

L’estudiant Meritxell Generó de 4t de Comunicació Audiovisual és qui està portant a terme el vídeo pedagògic en el marc del seu Treball de Fi de Grau que presentarà aquest juny.

Paral·lelament al rodatge del passat divendres, també hi va haver una sessió dirigida a les noies de Camins on es va tractar de reflexionar sobre la identitat, la interculturalitat i el rol de la família i l’entorn al procés d’aprenentatge.