El passat 26 de novembre es va celebrar el taller col·laboratiu “La incorporació de la perspectiva de gènere a projectes de recerca i divulgació sobre COVID-19“, a càrrec de la Dra. Maribel Ponferrada. La sessió, organitzada conjuntament per la Unitat de Divulgació Científica, el CEIG i la Unitat d’Igualtat de la UVic-UCC, pretén donar continuïtat al primer taller col·laboratiu, impulsat pel CEIG, anomenat Eines per introduir la perspectiva de gènere en projectes de recerca”. Els tallers s’han adreçat a investigadores de la UVic-UCC que s’han mostrat interessades en involucrar-se en projectes d’àmbits científics, sanitaris o tecnològics per incorporar-hi la perspectiva de gènere.

L’objectiu de les sessions és identificar necessitats, donar recursos i impulsar la incorporació de la perspectiva de gènere en projectes de ciència i tecnologia.

Per tal d’introduir el tema de la sessió i preparar-la, les participants van treballar l’article Què sabem de l’impacte de gènere en la pandèmia de la COVID-19?. Aquest document forma part d’una sèrie de notes de debat elaborades per l’ISGlobal que aborden preguntes fonamentals sobre la COVID-19 i les estratègies de resposta. Aquest article aborda l’impacte de la COVID-19 en les dones i propostes per reduir la bretxa de gènere

MARIBEL PONFERRADA ARTEAGA

Doctora en Antropologia Social (2008). Actualment és investigadora a l’Observatori per a la Igualtat de la Universitat Autònoma de Barcelona per al projecte europeu EGERA – Effective Gender Equality in Research and the Academia-. És membre del CER Migracions UAB –EMIGRA i col·laboradora del Grup d’Estudis sobre Familia i Parentiu de la Universitat de Barcelona. Ha estat professora associada d’Antropologia i Feminisme al Departament d’Antropologia Social i Cultural de la Universitat de Barcelona, i professora de Gènere i Educació al Màster Interdisciplinari d’Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania de l’IIDG. Les seves línies de recerca son gènere, educació i desigualtats socials/ètniques i gènere i fronteres ètniques.

Aquesta formació forma part del programa UDivulga.Ciència i Societat, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación.