Com afecten desigualtats com classe social, gènere o orígen a la nostra docència? El contingut i la metodologia de les nostres assignatures està reproduint biaixos, estereotips o invisibilitats? Estem tenint en compte els efectes de les desigualtats en el disseny de la nostra recerca? A quin alumnat “tipus” estan destinats els serveis universitaris? A qui ens deixem fora?

La docència i gestió universitària, des del moment que treballa i dirigeix les seves accions cap a les persones, ha de tenir en compte l’impacte dels diferents eixos de desigualtat. La perspectiva interseccional és una proposta que permet abordar les desigualtats socials d’una forma complexa, tenint en compte que els diferents eixos estan entrecreuats i generen realitats específiques. El seu desenvolupament teòric és molt ric i conceptualment està cada vegada més present a nivell polític i normatiu (recentment s’ha inclós per exemple en la Llei 3/2022 de Convivència Universitària, a la nova Llei de la Ciència, 17/2022, entre d’altres) però la seva aplicació a nivell pràctic continua sent un repte.

Així, el dia 23 de febrer de 15 a 18.30h a la UVic-UCC, C/ de la Sagrada Família, 7. Aula A-104 (Edifici A) se celebrarà la jornada formativa “Interseccionalitat a l’educació superior”, que té com a objectiu donar a conèixer la interseccionalitat i explorar la seva aplicabilitat pràctica, amb la finalitat de fomentar la transversalització de la interseccionalitat a diferents àrees de la universitat.

Per participar-hi, cal inscriure’s aquí.

A més, aquesta activitat s’inclou a l’oferta del Passaport Cultural i del Centre d’Innovació i Formació a l’Educació (CIFE).

L’agenda de la jornada és la següent:

15h-16.30h – Interseccionalitat a l’educació superior

– Benvinguda institucional a càrrec d’Eva Espasa Borràs, vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC.

– Introducció a la interseccionalitat a càrrec de Gerard Coll-Planas (Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere i Facultat d’Empresa i Comunicació, UVic-UCC).

– “Experiències de la interseccionalitat a l’educació superior” a càrrec de Liudvika Leišytė (Universitat Tècnica de Dortmund i Universitat de Twente).

– “L’aplicació de la perspectiva de gènere i interseccional en les diferents àrees de la universitat” a càrrec de Gloria García-Romeral (Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere, UVic-UCC).

16.30h-16.45h – Pausa cafè – càtering inclòs amb la inscripció

16.45-17.15 – Aplicació de la interseccionalitat a les polítiques universitàries d’igualtat. Modera Laura Dempere Marco (Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, UVic-UCC). Amb la participació de Mar Binimelis Adell (Unitat d’Igualtat, UVic-UCC) i Gerard Coll-Planas.

17.15-18.30 – Aplicació de la interseccionalitat a la recerca. Modera Mireia Bartrons (Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, UVic-UCC). Amb la participació de Gloria García-Romeral, i Bart Bloem (Doctorat en Estudis de Gènere, àmbit de l’educació física) i altres doctorandes.

Aquesta activitat compta amb el suport dels ”Ajuts per a l’organització d’activitats en l’àmbit de la divulgació científica i de la formació en matèria de recerca 2023” del Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement, i amb la col·laboració de la Unitat de Divulgació Científica.