UVIC UCC
La Càtedra de Salut Mental signa un conveni amb la prestigiosa Yale University

La Càtedra de Salut Mental, sota el marc de la UVic-UCC i Althaia, ha signat un conveni preferent de col·laboració amb la prestigiosa Yale University, concretament amb la Facultat de Medicina – Departament de Psiquiatria, tot un referent de la Salut Mental en l’àmbit internacional, sobretot en el camp de la promoció del Recovery en l’atenció en Salut Mental i Addiccions. A la vegada, la Càtedra forma part del de la Xarxa International Recovery and Citizenship Collaborative (IRCC).

Els objectius acordats en el Conveni, permeten desenvolupar iniciatives com les que esmentem a continuació:
– Promoure les relacions acadèmiques, científiques i professionals entre ambdues institucions.
– Intercanvi de coneixement i promoció del debat acadèmic i científiques
– Desenvolupament de projectes d’investigació conjunts.
– Tasques de docència i transferència de coneixement, a nivell de grau, mestratge i doctorat.
– Intercanvi d’estudiants, acadèmics i professionals entre ambdues institucions.
– Recerca de fonts de finançament compartides.

Ambdues institucions tenen punts d’interès comú com són el desenvolupament de l’estratègia d’agents de suport entre iguals (coneguda com Peer to peer) en el marc de la recuperació (Recovery).

Aquest conveni suposarà un fort impuls per a la tasca acadèmica i de recerca de la Càtedra de Salut Mental, desenvolupada a partir del seu grup de recerca Salut Mental i Innovació Social (Gr SaMIS).

Amb motiu d’aquest conveni, el Director Executiu de la Càtedra de salut mental, Dr. Pere Bonet, va visitar la Yale University el passat 11 i 12 de Novembre del 2019. Amb diverses sessions de treball amb el professor Titular de Psiquiatria Dr. Larry Davidson i el seu equip entre ells, el Dr. Michael Rowe, Director de IRCC.

El Dr. Pere Bonet, Director Executiu de la Càtedra de Salut Mental, amb el Professor titular del Departament de Psiquiatria Larry Davidson (Foto 1) i amb el professor i Codirector del Departament de Psiquiatria de Yale University Michael Rowe (Foto 2).

Add Your Comment